امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
یک فتنه خوارجی در راه است که با فتنه های گذشته متفاوت است

 حجت الاسلام مصلحی در نخستین کنگره رسمی تشکل رویش گفت: در فضای فعلی کشور،  دشمن برنامه های مختلفی را برای مردم، نخبگان و مسئولین اجرا می‌کند تا بتواند با انقلاب مقابله کند. در حوزه ی مردم، خوشبین سازی مردم نسبت به دشمن اصلی یکی از مهمترین فعالیت های دشمن است. اقدام دوم حساسیت زدایی نسبت به دشمن است. بازتعریف و جابجایی دوست و دشمن، ایجاد اشتباه محاسباتی در بین مردم و دشمن تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به نیروهای متعهد و انقلابی از دیگر برنامه های دشمن است


وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: با گسترده شدن شبکه های مجازی بسیاری از موانعی که برای شبکه های معاند ماهواره ای ایجاد شده بود از بین رفت و متاسفانه بعضی از دستگاه های مسئول در این زمینه نیز هیچ کاری نمی‌کنند. یک نگاه به روزنامه های زنجیره‌ای و شبکه های ماهواره ای کافیست تا مشخص شود دشمنان چه برنامه ای برای مرم دارند.

مصلحی با اشاره به نقشه های دشمنان برای نخبگان تصریح کرد: تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تاثیرگذار در داخل کشور، مهمترین برنامه ی دشمن برای نخبگان ایران است که سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده‌اند. بعد از فتنه 88 سازمان CIA فتنه را تحلیل کرده بودند که یکی از نکات قابل توجه آن تحلیل این بود که تحلیلگران آمریکایی گفته بودند ما از اول انقلاب به اشتباه سرمایه گذاری زیادی روی دانشگاه های ایران انجام دادیم، در حالیکه باید اکثر این سرمایه گذاری ها را در حوزه ی علمیه انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: البته انگلیسی ها بر خلاف آمریکایی ها، سابقه ی زیادی در نفوذ در مراکز حوزوی دارند و نمونه بارز آن کدیور است که یک روحانی انقلابی قوی بود اما سازمان اطلاعاتی انگلستان روی او سرمایه گذاری کرد و کدیور امروز در اروپا به شدت در حال فعالیت علیه نظام است

.

وزیر سابق اطلاعات افزود: تضعیف فضای گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های دشمنان است. نمونه ی بارز این تلاش دشمنان را در استفاده از واژه‌ی "استکبار" مشاهده میکنیم. واژه ای که امام خمینی همیشه از آن استفاده می‌کردند اما امروز از برخی افراد به جای کلمه استکبار اصطلاحاتی چون قدرتهای بزرگ و ایالات متحده آمریکا را می شنویم.

وی تصریح کرد: در بین نخبگان نیز یکی از اهداف اصلی دشمن، ایجاد اشتباه محاسباتی در فضای نخبگانی است که نخبگان و افراد تاثیرگذار باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مصلحی همچنین پیرامون برنامه های دشمن برای مسئولین گفت: اولین اقدام و اصلی ترین اقدام دشمن در میان مسئولین، تغییر محاسباتی است که با معادلات انقلاب اسلامی سازگاری ندارد. امیدوار سازی کاذب نسبت به خارج و غفلت از توان داخلی، یکی دیگر از برنامه های دشمنان برای مسئولین است. بنده به عنوان کسی که به صورت دقیق از عقبه اقتصادی کشور مطلع هستم، میگویم که تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم هاست و بقیه مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: وزیر صنعت در اردیبهشت ماه پارسال گفت که 100 هزار خودروی خارجی وارد شده است و رییس گمرک نیز در سال گذشته گفت که تعداد بسیار زیادی خودوری آمریکایی در گمرک منتظر اجازه ورود به کشور هستند. باید پرسید که مگر ما تحریم نیستیم پس چگونه این تعداد خودروی خارجی خریداری شده است؟! و یا کالاهای قاچاق که اقتصاد را فلج و زمینگیر کرده است، چگونه وارد کشور می‌شود؟!

وی تصریح کرد: همه ی این مشکلات به خاطر امیدواری نسبت به خارج است البته از طرف مقابل هم امیدواری هایی به بعضی افراد داخل کشور داده شده است، مثلا سنای آمریکا گفته است که باید برای پیروی میانه رو ها در انتخابات اخیر ایران به آن ها کمک کنیم. همچنین به هم ریختن انسجام داخلی با هدف فرسایش ظرفیت های نظام یکی دیگر از اهداف دشمن است

.

مصلحی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد اشتباه محاسباتی در سه حوزه مردم، نخبگان و مسئولین مشترک است افزود: دشمن علاوه بر این سه حوزه به دنبال ایجاد این اشتباه محاسباتی در بین گروه های علاقمند به انقلاب نیز هست و در همه حوزه ها باید مراقب این موضوع باشیم.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به 10 اقدام دشمن برای به ثمر رساندن اشتباه محاسباتی ابراز داشت: تهدید یکی از ابزارهای دشمن برای رسیدن به این هدف است. به همین خاطر است که همیشه روسای جمهور آمریکا در دوره های مختلف می‌گویند که گزینه نظامی روی میز است. در سال ۹۲ روحانی با اوباما تلفنی حرف زد که کار اشتباهی بود. هنگامی که پیگیر شدیم که چرا، گفتند با این کار جلو جنگ را گرفتیم، یعنی در مسئولین هم این اشتباهات محاسباتی با تبلیغات دشمن ایجاد می شود.

وی ادامه داد: هنگامی که آقای ظریف می خواست برود مذاکره، مقامات آمریکایی تهدید میکردند، آقای ظریف هم به اشتباه گفت که آمریکا می‌تواند با یک دکمه تسحیلات ما را نابود کند. خب دشمن دنبال همین اشتباهات است که البته بعدا بخشی از توان نظامی کشور به آقای ظریف نشان دادند و ایشان متوجه اشتباه خودشان شدند

.

مصلحی ادامه داد: وقتی با مردم صحبت می‌کنیم  دنبال فردی هستند که مشکلات اقتصادی را حل کند، راستگو باشد، اما هنگام رای دادن بخاطر تهدیدات توخالی دشمن دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند به دنبال کسی می‌گردند که از جنگ جلوگیری کند. تا زمان انتخابات آمریکایی به شدت تهدید خواهند کرد تا از این طریق بر نتیجه انتخابات اثر گذار باشند و وظیفه‌ی جدی ما روشنگری در این رابطه است تا به مردم نشان دهیم که تهدیدات دشمن جدی نیست.

وزیر اطلاعات در دولت دهم، وعده ی دروغ را دمین اقدام دشمن جهت ایجاد اشتباه محاسباتی برشمرد و افزود: خیلی از حرکت های در انتخابات پیش رو صورت خواهد گرفت بر مبنای همین وعده دروغ است. نمونه ی آن قرار بود ۸ میلیارد دلار آزاد کنند، این پول از سوئد به هلند و سپس چندین کشور اروپایی دیگر رفت و الان این پول در امارات  و عمان بلوکه شده و آمریکایی ها اجازه ورود آن به ایران را نمیدهند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از موارد برای ایجاد اشتباه محاسباتی، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست است. خرید هواپیما در حالی که فقط 3 درصد مردم از هواپیما استفاده می‌کنند، با آن همه تبلیغات مصداق بارز زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست است. همچنین مشغول کردن مردم نسبت به آرزوهای دور و دراز و القاء روحیه یأس و نامیدی از دیگر مواردی است که اشتباه محاسباتی ایجاد می‌کند.

مصلحی ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که ببینند چرا با وجود همه ی تحریم ها و فشارها، ایران در علوم مختلف در حال پیشرفت است. آمریکایی ها این موضوع را متوجه شده‌اند و دنبال چرایی آن هستند. البته مشاهده می‌کنید که در 2 سال گذشته چه بلایی بر سر پیشرفت علمی کشور آمده است چون متاسفانه بعضی از مسئولین داخلی آن را اصلا قبول ندارند و می‌گویند مگر می‌شود یک کشور جهان سومی پیشرفت علمی کند؟ آن‌ها اصلا ما می‌توانیم را باور ندارند.


وزیر سابق اطلاعات همچنین اظهار کرد: زمانی شهید احمدی روشن جمعی از متخصصان جوان حزب اللهی را جمع کرد و با آن ها غنی سازی 20 درصد را به وجود آورد، جوانانی که امروز نابودشان کرده اند! بعد از برجام یک گروه علمی وارد ایران شد، دنبال قضیه را که گرفتیم، دیدیم برخی کارشناسان کارکشته CIA هستند که برای پاسخ به همان پرسش که مطرح کردم، وارد شده اند. اما در داخل این را قبول ندارند.

وی ایجاد غفلت نسبت به امدادهای الهی را از دیگر تلاش های دشمن برای ایجاد اشتباه محاسباتی عنوان کرد و ادامه داد: موفقیت های اخیر جبهه مقاومت در منطقه به خصوص آزادسازی حلب جز با امدادهای الهی میسر نبود. تحلیلگران ناتو، آزادسازی حلب را کاری غیرممکن پیش بینی کرده بودند و متاسفانه بعضی افراد در داخل کشور بکه این تحلیل ها توجه می‌کردند و از امدادهای الهی غافل شده بودند، معتقد بودند کار سوریه تمام شده است اما پس از آزادسازی حلب متوجه اشتباه خودشان شدند.

مصلحی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات نباید بخشی نگاه کنیم و باید همه جوانب را بنگریم. قطعا هیچ انسان 100درصدی برای انتخابات پیدا نمی‌شود ولی باید به دنبال کسانی باشیم که از جمیع لحاظ مناسب باشند. بنده به عنوان کسی که مطلع هستم عرض می‌کنم یک فتنه خوارجی در راه است که با فتنه های گذشته متفاوت است. نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند باید خیلی مراقبت کنند. در چند روز گذشته می بینید که برخی چیزها زیر پا گذاشته شد و الحمدالله باب توجیه هم که باز است.

وی در پایان گفت: یکی از تحلیل های CIA پیرامون علت شکست فتنه 88 این بود که در آن زمان، قشر متوسط به پایین  در خیابان نیامدند و امروز به دنبال این هستند تا این قشر را به خیابان ها بکشند، به همین جهت نیروهای انقلابی باید هوشیار تر از همیشه عمل کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها