امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

هفته‌ گذشته فیلم مستندی با نام «الخطر المتنکر» در وبگاه ها و شبکه  های تلویزیونی گوناگون منتشر شد

این اثر رسانه ای که به معنی خطر پنهان، خطر مستتر، خطر در کمین، و ترجمه هایی از این قبیل است ادعا دارد که ایران در تمامی عملیات‌های تروریستی جهان دخالت داشته است!

این مستند حدود 50 دقیقه ای به زبان انگلیسی و زیرنویس عربی است و طبق گزارش وبگاه روزنامه ی عربی العاجل، قرار بوده در 4 شبکه‌ی تلویزیونی آمریکا پخش شود

این اثر به لحاظ ساختار، مصاحبه‌محور بوده و از بسیاری از مقامات و محققان آمریکایی، ازجمله مایکل فلین، مشاور مستعفی امنیت ملی آمریکا در دولت دونالد ترامپ، و همچنین مایکل لدین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا استفاده نموده است

«الخطر المتنکر» که با تیتر «چرا داعش هرگز به ایران حمله نمی‌کند؟» و تصویر پرچم جمهوری اسلامی در کنار پرچم داعش شروع می‌شود، سعی دارد ایران را به ارتباط با داعش متهم کند.

سازنده ی این اثر، کمیته‌ی امور روابط عمومی عربستان و آمریکا موسوم به ساپراک (SAPRAK) است

سابراک یا ساپراک که مخفف Saudi American Public Relation Affairs Committee است، از حدود یک سال گذشته فعال شده و درواقع لابی یا گروه فشار عربستان سعودی در آمریکا می باشد.

چندی پیش سلمان الانصاری، رئیس این کمیته، در اظهار نظری درباره‌ی قانون آمریکایی «جاستا»(عدالت علیه حامیان تروریسم) گفت: «ایران بازنده اصلی قانون جاستا است و علیه ایران، دلایل محکم و احکام قضایی چند ده میلیارد دلاری وجود دارد.»

این اثر به زبان انگلیسی ساخته شده و برای پخش در شبکه های تلویزیونی آمریکا تهیه شده است. این امر نشان می دهد که لابی عربستان در آمریکا، افکار عمومی آمریکا را مخاطب پیام خود قرار داده است.

چنین به نظر می رسد که عربستان که خود حامی اصلی داعش در منطقه است، با ساخت چنین آثار رسانه ای قصد دارد تصویری که خصوصاً بعد از واقعه ی 11 سپتامبر از عربستان به عنوان حامی تروریسم در افکار عمومی آمریکا شکل گرفته را تغییر دهد و برای دستیابی به این هدف، افکار عمومی را به سمت ایران منحرف سازند.

 

 منبع: پارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها