امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات ۹۶/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.
خراسان
تحلیل یک اصولگرا درباره دو قطبی کردن انتخابات

امیرمحبیان در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی رصد (rasad.org) در خصوص دوقطبی سازی فضای انتخابات تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری فرمودند فضای انتخاباتی دو قطبی نشود از این جهت است که در چنین فضایی، افراد بیش از آن که برنامه نامزدها را ملاک عمل قراردهند بر شعارهای هیجانی متمرکز می شوند. به عبارت دیگر، رای دهندگان به جای این که رای شان مبتنی بر تحلیل برنامه ها باشد، مبتنی بر مواضع تقابلی کاندیداهاست. این تحلیلگر اصولگرا در ادامه تأکید کرد: دو قطبی شدن تا حدودی فضا را احساسی کرده و از فضای عقلانیت خارج می کند. لازم است جریان های سیاسی با نگرشی عقلانی و معتدل به جای نقد یکدیگر، به نقد و تحلیل برنامه ها بپردازند. در این صورت مردم هنگام انتخاب به جای تکیه بر احساسات و مواضع سیاسی نامزدها، برنامه و کارآمدی آن ها را می سنجند.



ایسنا

حاجی بابایی: انتخاب روحانی از سوی اصلاح‌طلبان کار عاقلانه‌ای بود

حمیدرضا حاجی بابایی درباره معرفی حسن روحانی به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان کار عاقلانه‌ای کردند و شاید بهترین کار برای آنها همین بود. زیرا اگر راهی جز این می‌رفتند با مشکلات جدی روبرو می‌شدند و انشقاق ایجاد می‌شد. اگر هم به دولت مستقر آقای روحانی نه می‌گفتند این در واقع به نوعی عزل رئیس جمهور به حساب می‌آمد و برای جبهه‌ای که می‌خواهند به شکل هماهنگ کار کنند اقدام درستی نبود.


فارس

ضرغامی هم رسما آمد

سیدعزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با انتشار متنی در صفحه شخصی اش رسما اعلام کاندیداتوری کرد.وی در صفحه شخصی اش نوشت: « با انگیزه اصلاح مدیریت کلان کشور و پاسخ به مطالبات شرافتمندانه مردم و حل مشکلات آنان، دعوت جبهه مردمی انقلاب، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را پذیرفتم و پای بندی به عقل و تصمیم جمعی آنان را لازمه موفقیت می‌دانم»


آرمان

تحلیل انتخاباتی زیباکلام از آرای روحانی

صادق زیباکلام به روزنامه آرمان گفت: تنها امیدی که اصولگرایان دارند این است که تلاش کنند آقای روحانی رای کمتری کسب کند. تنها استراتژی آنها این است که روحانی با اختلاف کمتری آنها را شکست دهد. تلاش دارند که روحانی این‌بار ۱۹ میلیون رای کسب نکند و مثلا ۱۸ میلیون رای بیاورد که پس از آن به او بگویند مردم از شما هم ناراضی هستند. تنها دلخوشی اصولگرایان این است که رای آقای روحانی دچار ریزش شود.


نامه نیوز

اصلی ترین مسئله نگران کننده روحانی در انتخابات ۹۶

به گزارش نامه نیوز، المانیتور در گزارشی به بررسی عملکرد اقتصادی دولت روحانی می نویسد: در حقیقت در زمینه ای که دولت روحانی نتوانست در اقتصاد رضایت جلب کند بهبود فضای کسب و کار به ویژه مبارزه با فساد است.با این حال رشد در این زمینه با سرعت بسیار اندکی رو به جلو است. این گزارش همچنین نگرانی های اقتصادی به ویژه افزایش رشد بیکاری را به عنوان اصلی ترین مسائل نگران کننده در رقابت های سیاسی و انتخاباتی ایران می داند.


تسنیم

هاشمی‌طبا: شاید کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوم

در روزهایی که برخی اصلاح‌طلبان همچون کواکبیان برای کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ اعلام آمادگی کرده‌اند، یکی دیگر از چهره‌های این جریان از احتمال کاندیداتوری خود سخن به میان آورد. مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و از چهره‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم، درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، گفت: باید ببینم در آینده چه پیش خواهد آمد. فعلاً قصدی ندارم. شاید کاندیدا شوم و باید ببینم چه می‌شود.


الف

توکلی: خلا هاشمی برای روحانی دردسرآفرین می شود

احمد توکلی در گفتگو با مثلث گفت:آقای روحانی لب مرز رای آورد. اگر ۵۰۰ هزار نفر به خاطر آقای هاشمی رای داده باشند معنایش این است که اگر هاشمی حمایت نمیکرد، که او رای نمی آورد.


فارس

ضرغامی: روحانی را رقیب اصلی می‌دانم

کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت:تمرکزم بر روی آسیب‌ها و نقاط ضعف مدیریت کلان اجرایی کشور است و قاعدتاً منتقد جناب دکتر روحانی و عملکرد فردی و دولت او هستم. او را رقیب اصلی می‌دانم و تلاش می‌کنم از موضع کارشناسی و اخلاق و ادب سیاسی خارج نشوم.


تسنیم

جزئیات اولین نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نام "ائتلاف ۱+۲۱"

اولین نشست ائتلاف ۱+۲۱ اصلاح‌طلبان پنجشنبه ۲۶ اسفند با حضور دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب برگزار شد. ائتلاف ۱+۲۱ اصلاح‌طلبان شامل حدود ۱۷ گروه و حزب سیاسی است که برخی از این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی خارج از شورای هماهنگی هستند. این احزاب برای انتخابات ائتلافی تحت عنوان ۱+۲۱ تشکیل داده‌اند.محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگویی به تسنیم گفت که ائتلاف ۱+۲۱ جدا از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.پیشتر برخی از اصلاح‌طلبان همچون کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نسبت به ورود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به انتخابات ۹۶ انتقاد کرده بودند.


فارس

۱۰۰نفر از نخبگان استان خوزستان از جبهه مردمی اعلام حمایت کردند

۱۰۰نفر از فعالین دانشگاهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام حمایت کردند. در ابتدای این بیانیه آمده است:‌به عنوان بخشی از جمعیت عظیم نیروهای حامی انقلاب اسلامی ایران و از فعالین دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان خوزستان بدین وسیله حمایت خود را از تشکل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که با اهداف مقدس همچون خدمت به مردم عزیز کشور و استان خوزستان زیر پرچم ولایت تاسیس و فعالیت خود را آغاز نموده است، اعلام می‌داریم.


تسنیم

مسئول کمیته اجتماعی جمنا: علی‌رغم آمار دولت با خیل عظیم جوانان بیکار روبرو هستیم

سید علی ریاض مسئول کمیته اجتماعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دولت در رابطه با ایجاد شغل در سال‌های گذشته آمار و ارقام متعددی را ارائه کرده ولی آن چیزی که در صحنه عمل با آن روبرو هستیم خیل عظیم جوانان بیکار فارغ التحصیل است.


خبرآنلاین

کواکبیان:چرا برای حضور در انتخابات باید از روحانی اجازه بگیریم؟

دبیرکل حزب مردم‌سالاری باوجود صحبت‌هایی که این حزب از کاندیداتوری او می‌زند، فعلا حاضر نیست خود را به عنوان کاندیدا معرفی کند. در عین حال او گفت: فردی در مصاحبه ای عنوان کرده بود چنانچه قرار است کاندیدای پوششی بیاید، باید با اجازه آقای روحانی باشد. این چه حرف بی ربطی است؟! کاندیدا که نباید از یکی دیگر اجازه بگیرد. بحث این است که ما معتقدیم هدف باید حاصل شدن پیروزی در انتخابات باشد. حالا شیوه‌های تحقق پیروزی را بدون اینکه بحث خودبزرگ بینی، انحصارطلبی و تمامیت خواهی در کار باشد، حاصل نماییم.



نامه نیوز

عضو جامعه روحانیت: برخی کاندیداها را حتی خانواده‌هایشان هم قبول ندارند

اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران می گوید: در مجموع کسانی که حتی زن و بچه شان هم آنها را قبول ندارند به وجدان شان مراجعه کنند و خود را مطرح نکنند چون اتلاف وقت مردم است و کار درستی نیست.


تسنیم

چهارمین "اصلاح طلب" هم کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ضمن اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، گفت: بنده معتقدم کشور در عرصه اقتصادی دچار مشکلات فراوانی است، فساد اقتصادی یکی از مهمترین چالش‌های امروز اقتصاد است. بنده برای نجات کشور می‌آیم تا دولت ضدفساد تشکیل دهم و قطعا فساد اداری و دولتی را ریشه‌کن می‌کنم.


فارس
سعیدی: اصلاح‌طلبان به دنبال فرد جایگزین به جای روحانی هستند

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نمره مثبتی در کارنامه دولت مشاهده نمی‌شود، گفت: اصلاح‌طلبان دولت آقای روحانی را ناموفق می‌دانند و نمی‌خواهند تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد وی بچینند و به دنبال فرد جایگزین هستند.


فارس

قاضی‌پور: دولت روحانی به احتمال زیاد یک دوره‌ای خواهد بود

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آقای روحانی به احتمال قوی یک دوره‌ای خواهد بود، گفت: تنها اقدام دولت یازدهم برجام است که آن هم نتیجه‌ای برای کشور به همراه نداشت.


فارس

حاجی‌بابایی: رکود اقتصادی موجب آزار مردم شده‌است

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنای کار در جبهه مردمی نیروهای انقلاب بر یک کار انقلابی بزرگ بر مبنای ارزش‌ها و اصول اصیل انقلاب است.وی همچنین تصریح کرد:‌ رکود اقتصادی موجب آزار مردم شده است؛ باید با یک حرکت عمومی کمبودهای موجود جامعه جبران شود.


تسنیم

احتمال حضور محسن هاشمی در انتخابات

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره زمان قطعی شدن لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان، گفت: لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها در اردیبهشت قطعی می‌شود. وی گفت:‌ سرلیستی اصلاح‌طلبان را به محسن هاشمی پیشنهاد دادیم اما معلوم نیست که وی کاندیدا شود.


نامه نیوز

تردید اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی

کمتر از یک هفته پس از آنکه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حمایت خود را از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ اعلام کرد، حالا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تشکیل جلسه و آغاز بحث‌های انتخاباتی، عملا مرجعیت شورای سیاستگذاری را با چالش روبه‌رو کرده‌ است؛ موضوعی که آن را می‌توان شکاف میان اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو عنوان کرد


کیهان

مجبورند... می‌فهمی؟!

چند روزی است رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با آب و تاب تمام تعریف می‌کنند که بله چه نشسته‌اید که جناب حسن روحانی کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان برای انتخاب ۹۶ است. اما سؤال اصلی این است که آیا اصلاح‌طلبان چاره‌ای هم جز حمایت از روحانی در رقابت‌های پیش‌رو داشتند؟

تسنیم

زاکانی بیانیه داد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که باید از مدیران خسته و اندیشه‌های واپس‌گرا در مدیریت به شدت اجتناب کرد. وی در این بیانیه‌‌ «مدیریت جهادی» را بهترین گونه مدیریت دانست و اعلام کرد که باید از مدیران خسته به شدت اجتناب کرد.


انتخاب

انتخاب گزارش داد: ضرغامی با چه هدفی کاندیدا شد؟

اصولگرایان چینش پازل انتخابات ۹۶ را از ساده ترین قطعه آن آغاز کردند ؛ عزت الله ضرغامی نامزد رقابت اردیبهشت ماه شده است‌. او با نامزدهای دیگر اصولگرایان فرق دارد ؛ یک تفاوت عمده که وضعیت او را نیز متمایز کرده است . ضرغامی به نظر تنها مصداقی است که برای رییس جمهور شدن نیامده ؛ او آمده تا به صورت تمام و کمال در خدمت جناح باشد. یک انتخاب ویژه برای یک ماموریت ویژه‌؛ آقای مهندس برنامه سخت و سنگینی در پیش دارد.


آخرین خبر

حرکت عجیب مشاور احمدی نژاد در آستانه انتخابات

عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری وی در حرکتی عجیب و قابل تامل سراغ خوانندگان لس آنجلسی رفت و ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن حمید بقایی به عنوان رئیس جمهور زمینه بازگشت برخی خواننده های ایرانی مقیم خارج به داخل کشور و ادامه فعالیت آنها ایجاد شود.


باشگاه خبرنگاران

باهنر: در انتخابات ۹۶ به دنبال گزینه ای قوی تر از روحانی هستیم

محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری و دبیر کل جامعه مهندسین با حضور در برنامه جهان آرا شبکه افق درباره انتخابات آینده و جناح بندی های سیاسی کشور گفت: در انتخابات ۹۶ به دنبال گزینه ای قوی تر از روحانی هستیم.


فارس

جزئیات دیدار هیأت رئیسه جبهه مردمی با کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری

سید محمد حسینی عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست شورای مرکزی گفت: در این جلسه گزارشی از دیدارهای برخی از اعضای هیأت رئیسه با کاندیداها مطرح شد که آنها غالباً همراهی خود را اعلام کرده اند.


دولت بهار

پیام نوروزی احمدی نژاد

همزمان با تحویل سال ۱۳۹۶ پیام نوروزی مشترک دکتر محمود احمدی نژاد و حمید بقایی منتشر شد.


خبر آنلاین

رضازاده، دبیر و جدیدی خط خوردند

اصولگرایان دستکم ۵نفر از اعضای کنونی شورای شهر تهران را از لیست انتخاباتی شورای شهر دوره پنجم تهران حذف می کنند. عباس جدیدی ، علیرضا دبیر و حسین رضازاده ۳چهره ورزشی شورای شهر، دیگر مورد حمایت اصولگرایان نخواهند بود. همچنین دکتر عباس شیبانی به علت کبر سن ، نامزد انتخابات نخواهد شد. همچنین گفته می شود رحمت الله حافظی نیز از لیست اصولگرایان خط خورده است.


ایلنا

رییس شورای ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران انتخاب شد

جلسه هیات رییسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان روز گذشته برگزار شد و در این جلسه حسین مرعشی به عنوان رییس شورای ستاد انتخابات شوراهای اصلاح‌طلبان در تهران انتخاب شد. همچنین حسن رباطی دبیر اجرایی این شورا شد. اعضای شورای ستاد انتخابات شورای اصلاح‌طلبان را کرباسچی، نعیمی‌پور، ژاله فرامرزیان، حسین کمالی، فرهادی، محسن مهرعلیزاده و حسن رسولی تشکیل می‌دهند.


فارس

زاهدی: دولت ناامیدی را جایگزین امید کرد

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت چرا باید وعده‌هایی را که نمی‌تواند اجرایی کند به مردم بدهد؟ این بی‌تدبیری است که نا‌امیدی را جایگزین امید می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران

انتخابات تمام الکترونیکی در ۱۹ شهر استان تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها