امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
حجت الاسلام علیرضا پناهیان در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق گفت: اگر مدیران دولتی را برای دریافت حقوق‌های نجومی انسانهای بسیار شایسته‌ای می‌دانیم بهتر است به بازار آزاد هم سری بزنند و کارآفرینی کنند و درآمدهای کلانی کسب کنند. چرا پست‌های مدیریتی را برعهده می‌گیرند؟

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید شایستگی فقط با حقوق سنجیده شود اگر یک نفر می‌تواند کارخانه‌ای ایجاد کند و برای مردم کار تولید و محصولات خود را صادر کند از چنین شخصی حتی اگر درآمد بالایی نیز داشته باشد مردم راضی هستند چون حقوق هزار کارگر و کارمند را با کارآفرینی خود تامین می‌کند و باعث شکوفایی و رشد اقتصاد کشور می‌شود.

پناهیان با بیان اینکه ما نباید بگوییم اشخاص باهوش و نخبه اقتصادی باید در بخش‌های دولتی فعالیت کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد اقتصاد کشور نابود می‌شود، گفت: باید حقوق‌های دولتی را کم کنیم که اگر شخصی باهوش و مستعد است با این ویژگی‌ها به سمت بخش خصوصی برود و آن حوزه را تقویت کند.

وی افزود: اگر در نظام پرداختی سیستم اداری کشور به‌گونه‌ای طراحی شد که نخبگان هم به سمت مشاغل دولتی سوق پیدا کنند خلاف اصل خصوصی‌سازی است که اصل 44 قانون اساسی بر آن تاکید دارد.

پناهیان با بیان اینکه برخی افراد این موضوع را مطرح می‌کنند گه اگر یک مدیر دولتی خوب کار کند چرا حقوق بالایی نگیرد، تصریح کرد: خوب کار کردن از شخصی که گذشت و خلوص ندارد امکانپذیر نیست و چنین شخصی بیشتر دنبال رانت‌خواری خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر افرادی به عنوان نخبه حقوق دولتی می‌گیرند به بخش خصوصی بروند مطمئنا در آنجا نیز باید موفق باشند و نیازی به دریافت حقوق دولتی ندارند و اگر تنها مسیر موفقیت خود را در کار دولتی می‌بینند شک برانگیز است و احتمال دنبال موضوعاتی چون زد و بند هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها