امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که فروپاشی نظام لیبرال دموکراسی غرب به رهبری آمریکا محقق خواهد شد، گفت: چالش اصلی دولت ترامپ در حوزه سیاست خارجی، بویژه تنش با جهان اسلام است.
منوچهر متکی روز پنجشنبه در همایش «وحدت و تمدن نوین اسلامی» در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: در انتخابات اخیر آمریکا تلقی بسیاری از تحلیلگران سیاسی در جهان این بود که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.
وی با اشاره به مواضع مطرح شده از سوی ترامپ مبنی بر این که اگر رئیس جمهور شوم، مسلمانان را از خاک آمریکا اخراج خواهم کرد، افزود: حرف هایی که اکنون نیز ترامپ می گوید، سخنان یک شخص خاص نیست، بلکه سخن یک نظام سیاسی در آمریکاست، که موضع گیری های جدید می سازد.
متکی گفت: مجموعه نظام سرمایه داری حاکم بر آمریکا پس از بررسی که در مورد 16 سال ریاست جمهوری جرج بوش پسر و باراک اوباما داشت، به تنزل جایگاه این کشور در عرصه بین الملل پی بردند، از این رو تصمیم دارند آمریکایی کاملا متفاوت از آن چه تاکنون بوده ارایه دهند.
معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: عمده ترین مشکل و سیاست ترامپ در ارتباط با حوزه بین الملل نیز متمرکز بر جهان اسلام است، چراکه آمریکایی ها منشاء همه شکست ها و ناکامی های خود را در 37 سال گذشته از جهان اسلام حول محور انقلاب اسلامی می دانند.
انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 18 آبان 1395 (8 نوامبر 2016) برگزار شد که دونالد ترامپ موفق شد با پشت سرگذاشتن هیلاری کلینتون، برنده انتخابات و رئیس جمهور آمریکا شود.
وی با اشاره به تحقق پیش بینی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص شکسته شدن استخوان های کمونیسم در جهان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در ابتدای دهه 1990 میلادی افزود: با روندی که آمریکا طی می کند، پیش بینی رهبر معظم انقلاب که سال ها پیش وعدده فروپاشی نظام سرمایه داری با محوریت آمریکا را دادند، نیز تحقق پیدا می کند.
وی همچنین با اشاره به اقدام های آمریکا برای براندازی و استحاله نظام اسلامی افزود: آمریکایی ها تلاش هایی در این خصوص در داخل ایران انجام دادند، ولی هیچ گاه به هدف های خود نرسیدند.
متکی همچنین با اشاره به این که ارایه یک نسخه بدلی از انقلاب اسلامی و ایجاد جریان های همسو و موازی با آن از جمله شگردهای دشمن برای مقابله با انقلاب بوده است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب همواره بیشترین شبیه سازی ها در ادبیات، نوع تعابیر و بیان مطلب صورت گرفته، به نحوی که منافقان نیز شعارهای ضد امپریالیستی را سر می دادند، اما در مقابل در شیارهای مغزی جامعه ما و محیط بین الملل، فقه سیاسی امام(ره) با جهت گیری های دقیق و درست، تفاوت های یک نسخه اصلی با بدلی را تبیین می کند.
وی همچنین ظهور القاعده و جریان های تروریستی و خشن دیگر را نیز در تداوم این سیاست های دشمن برای به حاشیه راندن جریان انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: این جریان ها در صدد بودند تا دامنه تاثیر و نفوذ خود را بر جهان اسلام اعمال کنند.
معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به جذب صدها هزار تن از کشورهای مختلف در گروه های سلفی تکفیری افزود: باید این انحراف های فکری آشکار شده در جهان اسلام که همه آنها تقریبا جوان هستند را مخاطب قرار دهیم، چراکه امکان این که آنها دوباره به دامان امت اسلامی باز گردند، وجود دارد.
وی از تشکیل گروه های تروریستی به عنوان جامع ترین و کامل ترین طرح های به کار گرفته شده از سوی رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از سی و هشت سال از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف جریان سازی در مقابل آن یاد کرد و گفت: اسراییلی ها این طرح و نقشه خود را با ملاحظه و بررسی کارشناسانه و دقیق انقلاب اسلامی و راه های برخورد با آن عملیاتی کردند.
متکی، با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: هر دوره ای که اختلاف ها بین مسلمانان تقویت شده ما شاهد یک تمدن سازی از چهره اسلام نبودیم، چراکه مفهوم تمدن سازی در بعد نظری و عملی آن به معنای آن است که یک نظام هماهنگ از اسلام را در حوزه های مختلف معرفی، و به عبارت دیگر در نظام اجتماعی باز تعریف کنیم.
نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد ترویج فرهنگ تقریب بین مسلمانان با حضور جمعی از استادان سطوح عالی حوزه علمیه قم به همت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در قم برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها