امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
منوچهر متکی در کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت (ع) اظهار داشت: شعرا باید ویژگی های اهل‌بیت را استخراج کرده و در شعرهای خود بیان کنند که وحدت امت اسلامی همواره مورد تاکید اهل بیت بوده است.

وی افزود: در جهان اسلام کشورهای غیر اسلامی تأثیرات انقلاب را مشاهده کردند و تصمیم گرفتند انرژی به وجود آمده در جهان اسلام را به‌وسیله ایجاد داعش از بین ببرند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: افرادی که امروز ابوبکر بغدادی را از زندان‌های خود برای تشکیل داعش آزادکرده‌اند همان‌هایی هستند که در مقابل منطق امام شکست خوردند چراکه امام راحل تعارضات و تناقضات آن‌ها را آشکار کرد.

وی با اشاره به قانون جدید کشور آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع هفت‌کشور مسلمان، اظهار کرد: از بین 19 نفری که برج‌های دوقلو را منفجر کردند 16 نفر اتباع سعودی بودند و تروریست‌های واقعی این افراد هستند.

متکی اظهار کرد: این افراد کشوری را که 17 هزار قربانی تروریسم دارد مورد تحریم قراردادند و تروریسم می‌خوانند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه به برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: کنگره شعرای اهل‌بیت حرکت طیبه‌ای است که در تقویت انسجام و افزایش وحدت ملت بزرگ اسلامی موثر خواهد بود.

وی بابیان اینکه در سیره اهل‌بیت (ع) طهارت و پاکی ودیعه الهی است، افزود: بزرگ‌ترین خوبی برای مسلمانان همواره همدلی، اتحاد، وحدت و تقریب به یکدیگر است.

متکی اظهار کرد: روح‌نوازی، بدیع گویی و حق‌گویی رمز ماندگاری کلام شاعران بوده چراکه شاعران با شعر خود زندگی می‌کنند و آنانی که بر مسیر حق سروده‌اند، در مسیر حق زیسته‌اند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: در کلام شعرایی که در رابطه با اهل‌بیت شعر گفتند ماندگاری وجود دارد چراکه این افراد از خوبی‌ها و پاکی هاسخن گفتند، غلو نکردند و حق‌گویی محور زندگی آن‌ها و نمود شخصیتشان بود.

وی اظهار داشت: کنگره شعر برای اهل‌بیت یعنی استخراج ویژگی اهل‌بیت و معرفی آن به جهان و ما باید این زمینه‌ها را فراهم و موانع را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها