امروز چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
انصباط تیمی ، یک دلی ، تلاش ، نیروی جوانی و تجربه ارزشمند بازیکنان  در کنار هم ، مربی آگاه و هوادارن بسیار(پرطرفدار ترین تیم ایران و آسیا) در کنار هم به این موفقیت رسید.

رقابت های هفته پانزدهم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و سیاه جامگان از ساعت 15:15 در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند.در طول 90 دقیقه برانکو از نفرات زیر در ترکیب سرخپوشان استفاده کرد:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید‌جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه(محمد انصاری 46)، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی. با توجه به شرایط بازیکنان در نیم فصل، این بازی آخرین مسابقه نوراللهی در پرسپولیس بود.
سیاه جامگان هم با نفرات زیر در برابر حریف بازی کرد
محمد ناصرى، میثم حسینى، رضا شربتى، محمدرضا خانزاده، محسن آقایى، حسین بادامکى، مصطفى احمدى، ایوب کلانترى(ملکیان 42)، حمیدرضا على عسگرى، روح الله سیف اللهى، موسى ترائوره(سعید دقیقی 61)


در این مسابقه پرسپولیس خیلی راحت به آن چه می خواست رسید. تنها پس از 8 دقیقه روی پاس کوتاه برای مسلمان و ارسال این بازیکن برای طارمی پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که در ادامه خروج اشتباه دروازه بان حریف و ضربه تمام کننده سر کمال کامیابی نیا گل اول این تیم را رقم زد. چهار دقیقه بعد در ضد حمله حرکت دو نفره رضاییان و امیری جواب داد و این رضاییان بود که توانست دروازه حریف را برای دومین بار باز کند. نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یافت و مهدی طارمی باز هم در این نیمه در به ثمر رساندن موقعیت های تک به تک ناکام بود. اما تنها 4 دقیقه پس از شروع نیمه دوم احمدزاده در مصافی تک به تک توپ را عمقی برای طارمی مهیا کرد تا وی گل هفتم خود در این فصل را به ثمر برساند. طارمی در دقیقه 70 گل دیگری هم زد که مردود اعلام شد. سیاه جامگان در دقیقه 90 ده نفره شد اما این امر تغییری در روند بازی ایجاد نکرد و مسابقه 3 بر صفر تمام شد.


با این برد پرسپولیس 32 امتیازی شد و با 5 امتیاز برتری نسبت به تراکتورسازی صدرنشینی خود را در نیم فصل قطعی ساخت
 

 

 

برانکو: از قهرمانی نیم‌فصل خیلی خوشحالم


برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل سیاه جامگان در نشست خبری گفت: نیازی به تشریح خوشحالی و مسرتم نسبت به بازی امروز نیست. بعد از یک نمایش بسیار زیبا و بردی که به دست آوردیم و قهرمانی در نیم فصل خیلی خوشحالم که دیدم بازیکنانم با این همه انرژی و شوق بازی می‌کنند.
برانکو خاطرنشان کرد: چیزی که از همه زیباتر بود دوستی بین بازیکنان و هواداران بود. همین مساله زیباست. فوتبال برای هواداران است و امروز یک نمایش زییا داشتیم و سه گل زدیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و بازی زیبا و جدیدی ارایه کردیم. همه چیز‌هایی که زیبایی فوتبال بود را دیدیم. خوشحالم که در پایان نیم فصل خوشحالی برای هواداران به ارمغان آوردیم. برای ما که سال نو میلادی را جشن می‌گیریم این یک هدیه بود. آنچه مهم بود که در طول 90 دقیقه بازی را کنترل کردیم و اجازه ندادیم حریف موقعیتی به دست بیاورد و انرژی زیادی به خرج دادیم
به بازیکن سابق و همکارم خداداد عزیزی خسته نباشید می‌گویم و آرزوی موفقیت می‌کنم. او هم راه درازی در پیش دارد. به بازیکنان تبریک می‌گویم با استحقاق قهرمانی را به دست آوردیم و نیم فصل دیگر راه داریم. بازیکن 20 ساله و جوانتر روی نیمکت داشتیم. برخی بازیکنان ما مثل محمد انصاری بیمار بودند که در ترکیب اصلی نبودند. بعد از مصدومیت ربیع خواه مجبور شدم او را به میدان بفرستم. خوشحالم بازیکنانی داریم که خواسته‌هایم را در زمین اجرا می‌کنند.
وی در مورد قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل گفت: نمی‌توانم بگویم بالاتر از پیش بینی هستیم. یک امتیاز برای قهرمانی نیم فصل پیش بینی کرده بودیم و فکر می‌کنم نسبت به امتیازهایی که گرفتیم از برنامه خود جلوتر هستیم و این سه امتیاز برایمان خوشایند بود. یک بازی بیشتر خارج از خانه داشتیم و باید از این تعداد امتیاز و بردها راضی باشیم.


طارمی آقای گل پرسپولیس در لیگ برتر


با 2 سال و نیم حضور در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس، مهدی طارمی عنوان آقای گل تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را به دست آورد. البته جواد کاظمیان هم در تعداد بازی های بیشتر، به اندازه طارمی گل زده است.


مهدی طارمی در حالی  گل هفتم خود در این فصل را در نیمه دوم بازی به ثمر رساند که این گل، گل شماره 30 او برای پرسپولیس در لیگ برتر بوده است.


مهدی طارمی در فصل چهاردهم لیگ برتر در تعداد بازیهای اندک، برای این تیم 7 گل به ثمر رساند. او در سال گذشته با زدن 16 گل،23 گله شد و حالا به تعداد گل شماره 30 رسیده است.

جواد کاظمیان هم در 5 فصل یعنی 2 برابر مدت زمان حضور طارمی در پرسپولیس با 30 گل از حیث تعداد گل با مهدی طارمی برابر است و کریم باقری هم در این عرصه با 29 گل در رده بعدی قرار دارد.


بهترین بازیکن: 


محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا 4 ستاره پرسپولیس در این میدان بودند که در طول 90 دقیقه بارها و بارها بخت های مسلمی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. شاید با نمایش امروز پرسپولیس بیش از این ها باید گل می زد اما درخشش دروازه بان سیاه جامگان به خصوص در تک به تک ها مانع از این اتفاق شد.
 اتفاق ویژه:
برد 3 بر صفر پرسپولیس، تکرار پیروزی 3 گله قرمزها مقابل نفت است که بهترین برد این فصل قهرمان نیم فصل محسوب می شود. پرسپولیسی ها در دیدار امروز بی نقص و زیبا کار کردند و پاداش هواداران پرتعداد خود که امروز حضور فوق العاده ای در آزادی داشتند را به بهترین نحو دادند.

جدول لیگ برترایران وقهرمانی نیم فصل سرخ پوشان پایتخت
 






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها