امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه یکصد و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت شکایت هلال‌احمر از شرکت رشد (یاسین رامین)، گفت‌: اتفاق تازه‌ای نیفتاده قرار تبدیل شده اما هنوز وثیقه را نسپرده‌اند.

وی در خصوص پرونده احمدی‌نژاد،‌گفت: این پرونده شاکی خصوصی دارد که خودشان برای پیگیری ورود نکردند، برخی شکایت‌ها هم از سوی مجلس مطرح شده که فقط می‌گویند ما مدرک داریم خب اگر مدرکی دارند باید آن را ارائه دهند.

خبرنگاری گفت: اخیراً فاضل لاریجانی نامه‌ای به دادستان تهران زده و گفته که دارایی‌های من را همزمان با دارایی ناطق نوری بررسی کنید این پرونده به کجا رسیده است که اژه‌ای گفت: اینکه ایشان صریح حرف می‌زده برای دادستان تکلیف‌آور نیست. اگر منظور شما پرونده‌ای است که به واسطه یک نوار ضبط شده از سوی مرتضوی و پخش بخشی از آن نوار در مجلس از سوی احمدی‌نژاد تشکیل شد آن پرونده همچنان وجود دارد و در حال بررسی است.

خبرنگار دیگری گفت: اخیراً کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده که به ارائه اخبار و افشای اطلاعات دست می‌زنند آیا در این زمینه دستگیری داشته‌اید؟ که اژه‌ای گفت: در خصوص آنچه که امروز در فضای مجازی نسبت به امنیت مردم و مقدسات انجام می‌شود باید تصمیمات جدی گرفته شود. البته شنیده‌ام که اخیراً شورای عالی فضای مجازی تصمیماتی اتخاذ کرده اما چون عضو آن شورا نیستم از جزئیاتش بی‌خبرم. 

وی ادامه داد: در رابطه با برخی از این کانال‌ها یا سایت‌ها که از داخل یا خارج کار می‌کنند سیستم اطلاعاتی سپاه و نیروی انتظامی تعقیب می‌کنند و در وقت خود افراد متخلف دستگیر و مجازات می‌شوند.

اژه‌ای ادامه داد: ما عجله‌ای نداریم که اگر کسی اقدامی کرد فردا صبح به سراغش برویم باید عوامل و سرشاخه‌های اصلی را شناسایی کنیم.

خبرنگار دیگری در خصوص نظارت بر رفتار نمایندگان از سوی قوه قضاییه سؤال کرد که اژه‌ای گفت: بر اساس قانون اساسی تشخیص جرم با قاضی و قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: در اصل 86 قانون اساسی گفته شده که نماینده در رأی و اظهارنظر آزاد است اما جرم شامل آن نمی‌شود. بنابراین در راستای وظایف نمایندگی اگر هر نظری بدهند اشکالی ندارد اما نباید جرمی مرتکب شوند. 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها