امروز پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
مسعود حکیم جوادی
ایجاد فضای اسلام هراسی در میان مردم جهان این توجیه را برای صهیونیسم و غرب فراهم می آورد تا تهاجم و تجاوزهای بی رحمانه و مداخله جویانۀ خود را به مسلمانان و کشورهای اسلامی توجیه نماید.

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

تقلید آشکار دولت فرانسه از وقایع ساختگی و نخ نما شدۀ یازدهم سپتامبر

ایجاد فضای اسلام هراسی در میان مردم جهان این توجیه را برای صهیونیسم و غرب فراهم می آورد تا تهاجم و تجاوزهای بی رحمانه و مداخله جویانۀ خود را به مسلمانان و کشورهای اسلامی توجیه نماید.

ایجاد فضای ترس از چیزی مانند اسلام، ارائه ی معنیِ وارونه از اسلام و القای خشم و نفرت از مسلمانان و اسلام، در رأس برنامه های استراتژیک اسلام هراسی در اروپا، آمریکا، خصوصاً فرانسه، قرار دارد.

بعد از یک سال از چاپ اولین کاریکاتورِ توهین آمیز، غربیان و مسلمانان هردو احساس می کنند که روابط آنان بد است.

تحلیل وقایع امروزی در فرانسه بدون در نظر گرفتن وقایعی که در گذشته های تاریخی اتفاق افتاده میسر نیست. و دسترسی به بصیرت تاریخی در این مورد نیاز به مطالعۀ درست از وقایع تاریخی برخورد با اسلام و مسلمانان در اروپا را دارد.

باور مسلمانان از حضور تجاوزکارانۀ  فرانسه خصوصا در میان مسلمانان آفریقا و خاورمیانه و مقاومت مردم مسلمان علیه فرانسویان، که اوجِ این مقاومت در الجزایر اتفاق افتاد.

انتقال تعداد زیادی از مردم الجزایر به عنوان نیروهای کار ارزان قیمت (برده) در پروژه های بزرگ کشور فرانسه و تشدید این مهاجرت ها از سال 1970 به بعد، که منجر به مهاجرت انبوهی از نیروی کار ارزان از الجزایر، مراکش و تونس شد.

انتقال خانواده های مهاجرین مسلمان به فرانسه بعد از سال 1974 و القای همزمانِ شهروندانِ درجه دو از فرزندانی که از آنها در فرانسه به دنیا آمده اند.

باعث شده اند که دو مؤلفۀ همزمان بین مسلمانان و فرانسویان به وجود آید:

1.       تنفر از سلطه جویی های بی رحمانۀ حکومت های فرانسوی علیه مسلمانان که اکنون از تابعیت فرانسه نیز برخوردارند.

2.       ازدیاد جمعیت مسلمان که هم اکنون تعداد آنان به بیش از ده میلیون نفر در فرانسه می رسد.

مسلمانان نسل اول تلاش دارند که آن نکات ایمانی و اصول اعتقادی خود را به نسل های جوان تر انتقال دهند.  این مسئله به قدری محکم است که وقتی دولت فرانسه در زمان جنگ تصمیم می گیرد از نیروی ارزانِ کار به عنوان سرباز استفاده کند، مجبور می شود در پادگان های فرانسه جایی را به عنوان مسجد و نمازخانه بسازد.

اوایل دهۀ شصت اولین درگیری بین مسلمان ها و دولت فرانسه اتفاق می افتد و دولت تعداد کثیری از مسلمانانِ بی سلاح را به رودخانه می اندازد. در این واقعه گذشته از مجروح نمودنِ تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان بی پناه، حدود 250 نفر از مسلمانان به شهادت می رسند.

دهۀ هفتاد، دهۀ شکل گیری ظواهرِ اسلامی در مردان و زنان مسلمان در فرانسه است.

این دوره، دورۀ تأسیس و تقویت تشکل های اسلامی، مودت بین تشکل ها، شکل دهی به تظاهرات مختلف و متعدد در فرانسه وسایر کشورهای اسلامی قلمداد گردیده  ودر این ایام گسترش نهضت های اسلامی، ساخت مساجد و نمازخانه ها و گسترش چشم گیرِ حجاب اسلامی اتفاق افتاده است.

اوج گیری نهضت های اسلامی خصوصاً افزایش شور، شعور و اعتماد به نفسِ مسلمانان با ظهور انقلاب اسلامیِ مردمِ مسلمانِ ایران، به رهبریِ امام خمینی (ره) به شدت مشهود است.

فرانسه اولین کشور لائیک اروپاییست، در این زمان دیوار کلفتِ بین لائیسیته و اسلام شکل گرفت. این مبارزه این بار بین دین داران و خداستیزان ادامه یافت.  اوج اعتصابات و تظاهرات مسلمانان در این دوران بر پایۀ این شعارها استوار بود: - اسلام دینِ الهی ، اسلام دینِ فرهنگ و دوستی ، اسلام دینِ تمدن بشری ، اسلام دینِ سیاست راستین ، اسلام دینِ برابری و برادری ...

نسبت دادنِ بسیاری از اتفاقاتِ خود ساختۀ دولتمردان و سیاستگذارانِ فرانسوی به مسلمان ها و دستگیری تعداد زیادی از مسلمانان و حمله به مراکز اسلامی و انعکاسِ وارونه و چندصدبرابرِ واکنشِ مسلمانان به جامعۀ جهانی، جهتِ خشن و اهریمنی نشان دادنِ چهره ی مسلمان ها و مفاهیمِ اسلامی، از اهدافِ اسلام هراسیِ دولتِ فرانسه، که ریشه ی بسیار عمیق در تاریخِ این کشور علیه مسلمانان خصوصاً در جنگ های صلیبی دارد، می باشد.

نسبت دادنِ واقعۀ خود ساختۀ انفجارِ برج های دوقلوی آمریکا به گروهکِ غرب ساختۀ القاعده، تهاجم به عراق، افغانستان و حضورِ ده برابری در کشورهای خاورمیانه را برای غارت منابع ثروتِ این کشورها برای آمریکا و هم پیمانانش در برداشت.

اینک حمایت از گروهِ خود ساختۀ شاخه های مختلف تکفیری، خصوصاً داعش و النصره، و سوءاستفاده از منحرفین و القای خشونت به آنان به نامِ اسلام و حمایت باطنی، سیاسی، مالی و تسلیحاتی از آنان و از طرفی منعکس کردن هزار رسانه ای از جنایاتِ ضد انسانی آنان به نام اسلام و تحریک مسلمانان جهت چاپ کاریکاتورِ موهن و مأمور نمودن برخی از افراد تکفیریِ تربیت یافته در اردوگاهِ خود و قتل چند روزنامه نگار و از طرفی ارسال سریعِ ناوِ هواپیما برِ ژنرال دوگل به آب های خلیج فارس، خروجی ای جز تقلید از واقعۀ نخ نما شده ی یازده سپتامبر نداشت و با توجه به این الگوبرداری باید منتظر سایر اقدامات مشابهی باشیم که در خروجیِ واقعه یازدهم سپتامبر اتفاق افتاده است.

با توجه به پیام مقام معظم رهبری به جوانانِ جهان، خصوصاً غرب، اینک دستگاه های دیپلماسی، فرهنگی همچنین حوزه های علمیه و مراکز دینی، باید بیش از پیش نسبت به زدودن افکار اسلام ستیزی اهتمام ورزند.

بی تردید وحدت رویّه و اهتمام به عملی ساختنِ فرمایشات مختلف مقام معظم رهبری در این زمینه، رمزِ موفقیت خواهد بود.

                                                                                               مسعود حکیم جوادی

کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
Regaul
|
Romania
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
Awesome you should think of soitmheng like that
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها