امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
درست يك روز قبل از حادثه طبس (عمليات نظامي امريكا بر ضد ايران براي آزادي گروگان‌ها) در خيابان ساحلي قم به طرف حرم مطهر حركت مي‌كردم؛ ناگهان چشمم به ضد هوايي افتاد كه از كنار مدرسه فيضيه به نقطه‌اي بيرون از شهر منتقل مي‌شد. حساس شدم؛ ديدم ضد هوايي كنار بيت حضرت امام(ره) را نيز جمع‌آوري كرده‌اند. از دوستي پرسيدم: آيا اين قدر فضا امن شده است كه ديگر نيازي به ضد هوايي نيست؟ او هم گفت همه ضد هوايي‌هاي قم را جمع كرده‌اند. علت را پرسيدم؛ اظهار داشت: گفته‌اند در غرب كشور به آن‌ها نياز است. بعد‌ها معلوم شد كه ضد هوايي‌هاي 4 استان ديگر را نيز جمع آوري كرده بودند. فرداي آن روز يعني روز 5 ارديبهشت حكمت آن براي همه معلوم شد چرا كه امريكا با عمليات پنجه عقاب مي‌خواست گروگان‌هايش را آزاد كند و به منظريه قم ببرد و از آن‌جا به ناو خود در خليج فارس منتقل كند. برخي گزارش‌ها هم حاكي از آن بود كه امريكايي‌ها در عمليات واكنش سريع خود در صدد گروگان گرفتن حضرت امام و چند تن از مسؤولان بلندپايه نظام اسلامي بوده‌اند تا اصل حكومت را براندازند. همدستي تيمسار باقري، فرماندهي نيروهاي هوايي ارتش، با بني صدر خائن در جمع‌آوري ضد هوايي‌ها زمينه سازي براي تجاوز دشمن در عمليات بر ضد ايران اسلامي بود كه خداوند در صحراي طبس آن را خنثي كرد.

2. درهفته‌هاي نزديك به آغاز جنگ تحميلي نيز چيزي شبيه به جمع‌آوري ضدهوايي‌ها در داخل كشور اتفاق افتاد؛ كاهش نيروها در مرزها و مسلح نكردن آن‌ها به سلاح‌هاي مدرن و جمع آوري ضد هوايي‌ها زمينه تجاوز همه جانبه بر ضد جمهوري اسلامي را فراهم كرد و در همان ساعات اوليه تهاجم نظامي دشمن، بيش از 19 فرودگاه كشور مورد حمله قرار گرفت و دشمن بعثي توانست در غرب و جنوب هزاران كيلومتر مربع از ميهن اسلامي را اشغال كند و ما را درگير جنگ 8 ساله نمايد.

3. در عرصه فرهنگي هم وضعيت به همين منوال بود؛ زيرا دشمن ابتدا بزرگ‌ترين مدافع مرزهاي اعتقادي كشور يعني شهيد مطهري را مورد حمله تروريستي قرار داد و به شهادت رساند و سپس با ترور شهيداني چون باهنر، مفتح، بهشتي، صدوقي و... مرزهاي اعتقادي كشور را از مدافعان فكري و فرهنگي خلع سلاح كرد. در اين شرايط بود كه حملات سنگين فكري و فرهنگي به مرزهاي اعتقادي آغاز شد و برخي عناصر مشكوك مانند نهضت آزادي  سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به مراكز حساس نظام نفوذ كردند و بستر انحراف براي نسل جوان انقلابي فراهم آمد. به عنوان نمونه موسوي خوييني‌ها كه تا پيش از شهادت شهيد مطهري جايگاهي در نظام نداشت، پس از شهادت مطهري، زمينه براي حضور وي در سطوح عالي نظام فراهم شد و خطرهاي فراواني از سوي اين فرد متوجه نظام گرديد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها در جريان فتنه 88 بود.

4. پس از شهادت مدافعان فكري و اعتقادي نظام، شياطين غربي با عمليات سنگين تبليغاتي بر ضد باورهاي نسل جوان، كوراني از ترجمه به راه انداختند و كتاب‌هايي از خانم هانا آرنت، مانس اشمربر، جرج اورول، كارلوس كاستاندا و... ترجمه و منتشر كردند؛ تك‌تك اين افراد از اعضاي ناتوي فرهنگي هستند و آن‌ها در زماني كه جنگ سرد بين آمريكا و شوروي و بلوك شرق و غرب به منظور مبارزه با هر نوع آرمان‌گرايي و ايده انقلابي از هر سنخي چه اسلامي و چه غيراسلامي صورت گرفت دقيقاً يك زرادخانه تئوريك ايجاد كرده بودند. خانم هانا آرنت رئيس جامعه زنان صهيونيست است و كتاب‌هاي زيادي از جمله كتاب انقلاب، خشونت، توتالتريزم، امپرياليزم توتاليتر و غيره در سال‌هاي مختلف از وي منتشر شده است كه مي‌گويد هر نوع رويكرد انقلابي محكوم به ايجاد استبدادي بدتر از شرايط قبل است؛ بايد دور انقلاب را خط كشيد، اساساً آرمان‌گرايي اشتباه است و بايد به فضاي موجود عالم و نظام جهاني پيوست!

اين بمباران تبليغاتي درست در زماني صورت گرفت كه سكوهاي موشكي ضد انديشه‌هاي غربي، از قبل جمع آوري شده بود تا راحت و آسوده و بدون مانع بتوانند به اهداف شوم خود دست يابند. اكبر گنجي مي‌گويد پس از خواندن كتاب انقلاب هاناآرنت از انقلاب پشيمان شدم و دريافتم كه اشتباه كرده‌ايم!

5. امروز نيز دشمن درصدد است تا كشور را از نظر دفاعي خلع سلاح كند تا راحت‌تر بتواند به اهداف شومش دست يابد؛ به همين دليل از يك سو امكان دست يابي ايران به قدرت هسته‌اي را مي‌خشكاند تا خيالش از هر جهت راحت شود و از سوي ديگر به دنبال خلع سلاح موشكي است تا بتواند كشور را مورد تاخت و تاز قرار دهد. بي ترديد هرگز ملت ايران تن به چنين ذلتي نخواهد داد و با چنگ و دندان از قدرت موشكي دفاع خواهد كرد چرا كه تجربه 37 ساله ما نشان مي‌دهد در شرايط كنوني، خلع سلاح موشكي يعني نابودي كشور. ما موظفيم علاوه بر حفظ همه دستاوردهاي موشكي، به توسعه و تقويت آن نيز بپردازيم كه ورود موشك اس 300 از روسيه به ايران در راستاي تامين اين هدف مهم است.
6. در عرصه اعتقادي و سياسي هم دشمن درصدد جمع آوري موانع و پايگاه‌هاي ضد ماهواره و ضد تاثيرات فرهنگي غربي است تا راحت‌تر بتواند ميدان را براي حاكميت ليبراليزم و فرهنگ منحط غربي بازكند. از اين رو درصدد است پايگاه‌هاي اصلي انقلاب اسلامي را در اين عرصه مورد حمله قرار دهد؛ البته حمله از نوع عمليات نرم و ترور شخصيت تا راحت‌تر بتواند باورها و ارزش‌هاي جامعه و به‌ويژه نسل جوان را بمباران كند تا ديگر هيچ مانعي بر سر راهش وجود نداشته باشد. به همين دليل در سال‌هاي اخير، بيش‌ترين عمليات بر ضد شخصيتي انجام مي‌شود كه مقام معظم رهبري ايشان را علامه طباطبايي و مطهري زمان مي‌نامند و به مطالعه آثارشان تاكيد مي‌ورزند. البته عمليات تروريستي دشمن در اين عرصه تا حدودي مقرون به موفقيت بوده و در انتخابات اخير منجر به خسارت براي نظام گرديد. از اين بالاتر دشمن به خوبي از جايگاه والاي رهبري در نظام اسلامي اطلاع دارد و به نقش رهبري در روشن ساختن مردم و تعيين خطوط اصلي نظام براي پيشرفت و تعالي كشور پي برده است. دشمن به خوبي مي‌داند تا چنين رهبري وجود داشته باشد هرگز نمي‌تواند سنگرهاي كليدي نظام را فتح كند و به اهداف شوم خويش دست يابد. از اين رو، در سال‌هاي اخير هر چند برخي نام ايشان را با عظمت مي‌برند ولي در هر فرصت و مناسبتي با اظهارات خود درصدد ترديد در باورهاي مردم نسبت به ولايت فقيه و شخص حضرت آيت ا... خامنه‌اي بر مي‌آيند.

در اين شرايط، براي مقابله با برنامه دشمن تنها يك راه وجود دارد؛ تجهيز حوزه‌هاي علميه به سلاح علم و بصيرت و تقوا، و به عبارتي تلاش در جهت انقلابي شدن يا انقلابي ماندن حوزه‌ها تا بتوان سلاح دشمن در تجاوز به باورهاي مردم و نسل جوان از كار انداخت و آن‌ها را از هر گزندي مصون داشت. اميدواريم در اين شرايط حساس، روحانيت انقلابي وظيفه خود را به خوبي بشناسد و به روشنگري و بصيرت بخشي بپردازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها