امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
سردار حاجی زاده با حضور در بخش خبری ساعت 14 درباره آزمایش موشکهای بالستیک سپاه ازجمله موشک قدر با برد دو هزار کیلومتر و اینکه افزایش قدرت موشکی ایران بازدارنده است، توقف پذیر نیست گفت: کشور ما و منطقه غرب آسیا بر روی گسل ناامنی ها مستقر شده است و از گذشته جنگ های بسیار زیادی در کشورهای اطراف ما بوده است.
 
وی گفت: از دو قرن گذشته تاکنون دو سوم کشور جدا شده است به این معنا که آنچه که امروز به عنوان ایران می شناسیم یک سوم کشوری است که در طی دو قرن قبل بوده است. سردار حاجی زاده افزود: جنگ تحمیلی و آثاری که داشته است هنوز پیامدهای آن را مشاهده می کنیم و بدیهی است به توان دفاعی و قدرت نیروهای مسلح و بیمه کردن ملت ایران و بالا بردن توان که کسی فکر تعرض به کشور ما نداشته باشد موضوع بدیهی است که رئیس جمهور و رئیس مجلس و همه بر آن صحه می گذارند و مسئولان نیز به دنبال این هستند و قول هایی داده اند و امسال نیز منتظر هستیم دستوراتی که صادر شده است اجرایی شود. وی گفت: این توان از 31 سال قبل پایه گذاری شده است و هیچ روزی در توسعه آمادگی و توان توقفی ایجاد نشده است و به همین گونه ادامه خواهیم داد.

 

گوینده خبر پرسید: اتفاقا چند روز پیش، وزارت خزانه داری آمریکا، چند شرکت و شخص را به خاطر دخالت در توسعه برنامه موشکی ایران تحریم کرد. رئیس جمهور قبلا و درپی اقدامات امریکا برای تحریم های جدید به بهانه توان موشکی، به وزارت دفاع دستور داده که با ادامه این خصومتها ، ارتقای قدرت موشکی هرچه بیشتر توسعه یابد. بفرمایید نیروی هوافضای سپاه برای افزایش این توانمندیها چه تدارکی داره؟ از افزایش برد یا قدرت و دقت موشکها...

 

سردار حاجی زاده هم گفت: بدیهی است که آنها به دنبال این هستند که این نقطه قوت ما تبدیل به نقطه ضعف شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: احساس من این است که در دو سال اخیر رزمایش هایی که انجام دادیم رسانه ای نکردیم شاید قدری آمریکایی ها را پررو کرده است.
سردار حاجی زاده افزود: در ده سال گذشته ما هر سال رزمایش داشته ایم و آن را رسانه ای می کردیم ، امسال به واسطه اینکه دو سال فاصله افتاد شاید این زیاده خواهی را در آنها رشد داد و اگر این اشتباه در کشور ما رخ نمی داد به نظر می رسد که این زیاده خواهی آنها مطرح نمی شد.
 
 
 
سوال: به نظر ناظران، امریکا به دنبال پیدا کردن مدل برجام در موضوع موشکی ایران است؛ رهبر انقلاب هم در اولین روز سال نو درباره پیگیری چنین برنامه ای از سوی آمریکا هشدار دادند. مقام معظم رهبری همچین مدل توسعه توانمند موشکی کشور را الگویی موفق برای سایر بخشها برشمردند.. این الگو چطور میتونه در سایر بخشها مورد توجه قرار بگیره ؟
 

وی در پاسخ گفت : این موضوع دلایل زیادی دارد اما بنده به یک مورد اشاره می کنم که بتوانیم از آن در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز درس بگیریم. سردار حاجی زاده افزود: پس از فروپاشی شوروی ، پیشنهادی از طرف کشورهایی که از شوروی جدا شده بودند داشتیم که موشک های بی به قیمت 70 هزار دلار و تا قبل از آن موشک ها را از کره شمالی به قیمت دو و نیم میلیون دلار خریداری می کردیم. وی گفت: همه ما متفق بودیم که این خرید ، خرید خوبی است ، تنها کسی که با این مقوله مخالفت کردند مقام معظم رهبری بودند زیرا در ماههای منتهی تولید موشک بودیم. سردار حاجی زاده افزود: اگر نگاه مان را به درون و امکانات داخل کشور داشته باشیم و انرا تقویت کنیم شامل صنعت گران ، متخصصان ، دانشمندان و فارغ التحصیلان اولین گام است که می توانیم این کار را بکنیم. وی گفت: اگر می خواهید در ده سال صنعت خودروسازی ما از کره جنوبی سبقت بگیرد باید دو کار انجام دهیم اول اینکه جلوی واردات خودرو گرفته شود و دوم پاسپورت های مسئولان بخش خودرو از بالاترین تا پایین ترین مقام را بگیرند و اجازه خروج از کشور به آنها ندهند، همان کاری که سال 70 با نظر مقام معظم رهبری درباره موشک ها انجام شد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما نمی‌دانیم اگر خرید آن موشک‌های «اسکاد B» انجام می‌شد، امروز چه وضعیتی داشتیم. با نگاه به داخل همه مسائل قابل حل است. 
 
 
مجری در ادامه پرسید: اینکه آمریکایی ها افراد و شرکت های مرتبط با توانمندی موشکی ما را تحریم می کنند صدمه ای به برنامه توسعه موشکی ایران نمی گذارد؟
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ گفت: اینها با قصد ترساندن مسئولان ما انجام می شود و البته هیچ خاصیتی هم ندارد.
 
سردار حاجی زاده افزود: ما قبلا هم اعلام کرده ایم اگر دور تا دور کشورما را حصار بکشند تولید موشک در ایران متوقف نخواهد شد. وی گفت: غربی ها، مسئولان را می ترسانند، مسئولان را از تهاجم نظامی و تحریم می ترسانند و این ترس، بزرگترین تهدید برای ماست. سردار حاجی زاده با بیان اینکه توصیه ما به مسئولان این است که نترسید و نگران نباشید افزود: اگر قرار است اتفاقی بیفتد و تهاجم نظامی باشد ، اولین کسانی که باید پاسخ دهند فرزندان ملت در نیروهای مسلح هستند که مقابل هرگونه تهاجم با قدرت می ایستند و ما از این موضوع نگرانی نداریم. وی گفت: نگرانی ما از درون کشور و از داخل است؛ نگرانی ما از آقازاده ها ، از برادرزاده ها و خواهرزاده ها و از کسانی است که روی تصمیم گیران و تصمیم سازان اثر می گذارند . سردار حاجی زاده افزود: نباید ترسید ، و همه باید محکم بایستند؛ هیچ اتفاقی نمی افتد و با نگاه به داخل همه چیز قابل حل است. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها