امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه در آخرين ديدار رئيس و نمايندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري، در سخنان بسيار مهمي ضمن تجليل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پايبندي و وفاداري خود به نظام اسلامي، به تبيين ويژگي هاي اين انتخابات و مهمترين وظايف و اولويت هاي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در دوره جديد پرداختند
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه در آخرين ديدار رئيس و نمايندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري، در سخنان بسيار مهمي ضمن تجليل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پايبندي و وفاداري خود به نظام اسلامي، به تبيين ويژگي هاي اين انتخابات و مهمترين وظايف و اولويت هاي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در دوره جديد پرداختند و با برشمردن سه اولويت اصلي کشور در مقطع کنوني، «مسئله نفوذ» را بسيار جدي و مهم خواندند و تاکيد کردند: تنها راه پيشرفت حقيقي، «استحکام ساخت داخلي کشور» در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي، «حفظ خصوصيات انقلابي»، «حرکت جهادي»، «حفظ عزت و هويت ملي و اسلامي» و «هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهاني» است.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب، آيت الله العظمي خامنه اي انتخابات هفتم اسفند را با توجه به حضور ۳۴ ميليوني مردم و انداختن نزديک به هفتاد ميليون راي در صندوق ها، انتخاباتي پرمعنا و مهم خواندند و گفتند: مردم در اين انتخابات واقعاً خوش درخشيدند و مشارکت ۶۲ درصدي واجدان شرايط راي دادن، در مقايسه با بسياري از کشورها حتي آمريکا، درصد بالايي است.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان کردند: مردم با اين مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامي، به صورت عملي نشان دادند.
    
    نبود برخي شخصيت ها در خبرگان خسارت است
    ايشان انتخاب شدن و يا انتخاب نشدن برخي افراد در انتخابات گوناگون را طبيعي برشمردند و ضمن تشکر از تلاش هاي نمايندگان خبرگان که در دوره جديد موفق به ورود به مجلس نشده اند، افزودند: البته برخي بزرگان هم هستند که راي آوردن و يا راي نياوردن، هيچ خللي در شخصيت آنها ايجاد نمي کند و آقايان يزدي و مصباح از جمله اين افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزايش وزانت اين مجلس مي شود و نبود آنها نيز براي مجلس خبرگان خسارت است.
    رهبر انقلاب اسلامي سپس به برشمردن خصوصيات و ويژگي هاي انتخابات در نظام اسلامي به ويژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند و گفتند: «آزادي عمل مردم» براي شرکت در انتخابات از جمله اين ويژگي ها است زيرا در نظام اسلامي، حضور در انتخابات اجباري نيست و مردم با رغبت و انگيزه و فکر در همه انتخابات ها حضور مي يابند.
    
    انتخابات هفت اسفند يک انتخابات رقابتي کامل
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، «رقابتي بودن» انتخابات در نظام اسلامي را دومين ويژگي برشمردند و تاکيد کردند: انتخابات هفتم اسفند يک انتخابات رقابتي کامل بود زيرا جناح ها و افراد مختلف با شعارها و عناوين گوناگون در انتخابات حضور پيدا کردند و صداوسيما نيز در اختيار کانديداهاي مجلس خبرگان بود و همه به معني واقعي کلمه تلاش و رقابت کردند.
    ايشان «امنيت و آرامش فضاي انتخابات» را از نکات برجسته انتخابات اخير دانستند و گفتند: درحالي که در کشورهاي اطراف ما زندگي مردم با ناامني و حوادث تروريستي همراه شده است، اما انتخاباتي با اين عظمت و با چنين مشارکت وسيع مردمي، بدون حادثه اي تلخ برگزار شد به گونه اي که در شهر تهران مردم از ساعت، صبح تا نيمه هاي شب، در کمال امنيت در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.
    رهبر انقلاب اسلامي ضمن تشکر از تلاش ها و اقدامات نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و بسيج در برقراري امنيت و آرامش انتخابات، «سلامت و امانت داري» را يکي ديگر از ويژگي هاي اين انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبليغات دشمنان و همچنين ادعاهاي برخي در داخل، انتخابات در نظام اسلامي همواره سالم بوده و هيچ گاه حرکتي سازماندهي شده براي تاثيرگذاري بر نتيجه انتخابات وجود نداشته است.
    
    اثبات نادرستي و بي اعتباري فتنه گران 88
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاکيد کردند: انتخابات هفتم اسفند بار ديگر نادرستي و بي اعتباري سخنان کساني را که در سال ۸۸ مدعي نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را براي کشور به وجود آوردند نشان داد.
    ايشان افزودند: همان گونه که انتخابات اخير سالم بود، انتخابات دوره هاي قبل، از جمله انتخابات سال هاي ۸۸ و ۸۴ نيز سالم بودند.
    رهبر انقلاب اسلامي، «رفتار کاملاً نجيبانه کساني را که در اين انتخابات راي نياوردند، يکي ديگر از ويژگي هاي انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجيبانه کساني که در سال ۸۸ راي نياوردند و با به راه انداختن فتنه براي کشور هزينه به وجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در اين انتخابات کساني که راي نياوردند، به پيروز انتخابات تبريک گفتند که اين موضوع، بسيار با عظمت و با ارزش است.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود گفتند: اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامي در انتخابات هفتم اسفند، در نقطه مقابل تلاش دشمن براي «ايجاد دوقطبي مردم و نظام»، و «بي اعتبار کردن انتخابات» بود.
    
    اگر اشکالي وجود دارد مربوط به قانون است نه شوراي نگهبان
    ايشان بار ديگر به موضوع حملات ماه هاي اخير به شوراي نگهبان نيز اشاره کردند و با اظهار گلايه شديد از افرادي که در تبعيت ناخواسته از دشمن، شوراي نگهبان را مورد هجمه قرار مي دهند، خاطرنشان کردند: شوراي نگهبان کار خود را با جديت انجام داد و اگر هم اشکالي وجود دارد مربوط به قانون است که بايد اصلاح شود.
    رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بررسي صلاحيت ۱۲هزار نفر در مدت بيست روز يک اشکالي قانوني است که بايد برطرف شود و نبايد به دليل اين اشکال قانوني، شوراي نگهبان مورد حمله قرار گيرد.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي درخصوص موضوع احراز صلاحيت ها نيز گفتند: آيا بدون احراز شرايط، مي توان صلاحيت يک فرد را براي انتخابات تاييد کرد و آيا مي توان در مقابل خداوند پاسخگو بود؟
    ايشان خاطرنشان کردند: هنگامي که شوراي نگهبان نتواند شرايط قانوني را در فردي احراز کند، نمي تواند صلاحيت وي را تاييد کند و اين، يک ايراد نيست بلکه عمل به قانون است.
    
    تخريب شوراي نگهبان غيراسلامي، غيرقانوني، غيرشرعي و غيرانقلابي
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه شوراي نگهبان يکي از چند مرکز اصلي نظام جمهوري اسلامي است که از ابتداي انقلاب مورد هجمه و تخريب استکبار بوده است، گفتند: هرگونه تخريب بر ضد شوراي نگهبان، اقدامي غيراسلامي، غيرقانوني، غيرشرعي و غيرانقلابي است.
    ايشان تاکيد کردند: افرادي هم که صلاحيت آنها احراز نمي شود، ممکن است به طور طبيعي ناراحت شوند اما نبايد شوراي نگهبان را تخريب کنند بلکه بايد اعتراض خود را از روش هاي قانوني پيگيري کنند.
    رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين ويژگي ها و پيام هاي انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظيفه خود را انجام دادند و حالانوبت مسئولان است که به وظايف خود عمل کنند.
    
    انقلابي ماندن و انقلابي فکر و عمل کردن وظيفه خبرگان
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ابتدا به بيان وظايف نمايندگان دوره جديد مجلس خبرگان به عنوان يکي از مهمترين ارکان نظام اسلامي پرداختند و گفتند: وظيفه مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابي ماندن، انقلابي فکر کردن و انقلابي عمل کردن.»
    ايشان رعايت اين سه ويژگي را در نحوه انتخاب رهبر آينده کشور از اساسي ترين مسئوليت هاي مجلس خبرگان برشمردند و خاطرنشان کردند: لازم است در انتخاب رهبر آينده، ملاحظات، رودربايستي ها و مصلحت انديشي ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نياز کشور و اصل حقيقت، در نظر گرفته شود.
    رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: اگر در اين وظيفه بزرگ کوتاهي انجام گيرد، قطعاً در اساس کار نظام و کشور مشکل به وجود خواهد آمد.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين با اشاره به حضور علما، بزرگان و شخصيت هاي برجسته در مجلس خبرگان، يکي ديگر از وظايف نمايندگان اين مجلس را بيان خواست ها و مشکلات مردم به مسئولان و تبيين حقايق براي مردم و آگاهي بخشي به آنها دانستند.
    ايشان درخصوص وظايف نمايندگان دوره جديد مجلس شوراي اسلامي نيز به توصيه هميشگي خود براي همراهي و کمک مجلس به دولت اشاره کردند و افزودند: البته اين همراهي و کمک، به معناي اغماض مجلس شوراي اسلامي از وظايف قانوني خود نيست.
    
    سه وظيفه و اولويت اصلي مسئولان دولتي
    رهبر انقلاب اسلامي سپس به وظايف مسئولان دولتي اشاره کردند و گفتند: در شرايط کنوني کشور، سه وظيفه و اولويت اصلي بايد مورد توجه مسئولان دولتي قرار گيرد: «۱-اقتصاد مقاومتي»، «۲- ادامه پرشتاب حرکت علمي کشور» و «۳- مصون سازي فرهنگي کشور، ملت و جوانان.»
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي درخصوص اولويت اول بار ديگر با تاکيد بر اينکه مشکلات اقتصادي کشور بدون اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي حل نخواهند شد و رشد اقتصادي نيز به وجود نخواهد آمد، افزودند: قرار بر اين شد که دولت يک قرارگاه اقتصاد مقاومتي تشکيل دهد و براي اين قرارگاه، فرماندهي نيز تعيين کند که اقداماتي انجام شده است اما اين اقدامات بايد محسوس باشند و ديده شوند.
    رهبر انقلاب اسلامي گفتند: مسئولان دولتي بايد نسبتِ فعاليت ها و تلاش هاي اقتصادي خود را با اقتصاد مقاومتي، کاملاً مشخص کنند و معيار هرگونه همکاري و برنامه اقتصادي، سياست هاي اقتصاد مقاومتي باشد که براساس خرد جمعي تنظيم شده و مورد اجماع اکثر کارشناسان و متخصصان اقتصادي است.
    
    اولويت دوم ادامه حرکت پرشتاب علمي
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به اولويت دوم يعني «ادامه حرکت پرشتاب علمي» اشاره کردند و افزودند: اگر قدرت، عزت و مرجعيت را در جهان خواستاريم بايد علم را تقويت کنيم و حرکت علمي متوقف نشود.
    رهبر انقلاب اسلامي گفتند: بايد پيشرفت علمي با جديت تمام دنبال شود زيرا يکي از نتايج آن، اقتصاد دانش بنيان خواهد بود. حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به اولويت سومِ مسئولان دولتي يعني «مصون سازي فرهنگي» کشور تاکيد کردند: براي مصون سازي فرهنگي، ابتدا بايد به اين هدف اعتقاد داشته باشيم و سپس براي آن برنامه ريزي و تلاش جدي کنيم.
    ايشان خاطرنشان کردند: اگر اين سه اولويت در دستور کار جدي مسئولان دولتي قرار گيرد، نتيجه آن، پيشرفت واقعي کشور خواهد بود.
    
    پيشرفت صوري با رونق ظاهري به ضرر کشور است
    رهبر انقلاب اسلامي، پيشرفت صوري از طريق رونق ظاهري و واردات کالاو خشنودي مقطعي جامعه را به ضرر مردم دانستند و تاکيد کردند: پيشرفت بايد عميق، مستحکم و مبتني بر پايه هاي داخلي کشور باشد.
    ايشان «حفظ خصوصيات انقلابي، حرکت جهادي، حفظ عزت و هويت ملي و اسلامي، و هضم نشدن در هاضمه خطرناک فرهنگي، اقتصادي و سياسي جهان» را از ديگر لوازم پيشرفت برشمردند و با اشاره به طراحي دشمن براي نفوذ گفتند: براساس اطلاعات دقيق، برنامه جدي استکبار و آمريکا، نفوذ در کشور است، البته اين نفوذ، از جنس کودتا نيست زيرا آنها مي دانند که در ساخت نظام جمهوري اسلامي چنين چيزي امکان ندارد، بنابراين نفوذ را از دو مسير ديگر دنبال مي کنند.
    
    دو هدف اصلي نفوذ دشمن
    رهبر انقلاب، آماج قرار دادن مسئولان و مردم را دو هدف عمده نفوذ دشمن خواندند و افزودند: هدف دشمن از طراحي نفوذ در مسئولان، تغيير دادن محاسبات مسئولان کشور است که نتيجه آن، قرار گرفتن فکر و اراده مسئولين در مشت دشمن است و در اين حالت، ديگر نيازي به دخالت مستقيم دشمن نيست و فرد مسئول بدون آنکه حتي خود بداند، همان تصميمي را مي گيرد که دشمن مي خواهد.
    ايشان، سطح ديگر نفوذ را آماج قرار دادن باورهاي مردم نسبت به اسلام، انقلاب، اسلام سياسي و وظايف عمومي آن يعني جامعه سازي و تمدن سازي برشمردند و گفتند: نفي استقلال کشور هم يکي از نقاط هجمه و نفوذ دشمن است که برخي در داخل نيز با ناشي گري آن را مطرح مي کنند و مي گويند استقلال، موضوعي کهنه شده است و امروز ديگر معنا ندارد.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، تغيير باورهاي مردم براي فراموش کردن خيانت هاي غرب را يکي ديگر از طراحي هاي دشمن دانستند و خاطرنشان کردند: در تبليغات جهاني مطرح مي کنند که چرا جمهوري اسلامي و مسئولان آن تا اين حد با غرب و آمريکا مخالف هستند؟
    
    نبايد فراموش کنيم غرب با ما چه کرده است
    ايشان گفتند: ما از غرب صدمه ديده ايم و نبايد فراموش کنيم که غرب با ما چه کرده است. من طرفدار قطع رابطه با غرب نيستم اما بايد بدانيم که با چه کساني در حال تعامل هستيم؟
    رهبر انقلاب اسلامي با برشمردن موارد آشکاري از دشمني غرب با ملت ايران از اواسط دوره قاجار تا به امروز، گفتند: ضعف سلاطين قاجار موجب فشار و امتيازگيري غربي ها و متوقف کردن پيشرفت هاي ملت ما شد؛ سپس رضاخان و بعد از او پسرش را بر سر کار آوردند؛ بعد از آن نيز حرکت نهضت ملي را در ۲۸ مرداد ۳۲ سرکوب و دستگاه جهنمي ساواک را ايجاد کردند.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، نابود کردن کشاورزي، توقف پيشرفت علمي، ربودن مغزهاي فعال و کشاندن جوانان کشور به فساد و اعتياد را از ديگر برنامه هاي تحت مديريت غرب در دوره پهلوي خواندند و افزودند: غربي ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي شروع به معارضه کردند، به ضد انقلاب در بخش هاي مرزي، پول، سلاح و کمک سياسي دادند، عليه امام، انقلاب و مسئولان انقلابي شايعه پراکني و دشمني کردند و در جنگ نيز تا هر آن جا که توانستند به صدّام کمک نظامي و اطلاعاتي و سياسي کردند.
    ايشان، اعمال تحريم ها بر ضد کشورمان را نمونه ديگري از همين دشمني ها دانستند و گفتند: نظام اسلامي قصد دشمني با غرب را نداشت، بلکه در اين کشور بناي مستقلي پايه گذاري شده بود که آنها شروع به دشمني با آن کردند.
    
    تبعيت اروپا از سياست هاي آمريکا
    رهبر انقلاب با اشاره به تبعيت اروپا از سياست هاي آمريکا در قضاياي مختلف همچون تحريم ها و تبليغات خصمانه خاطرنشان کردند: ما مسئول کشور و ملّت و مسئول تاريخ هستيم و اگر در مقابل دشمني دشمنان با شجاعت و اقتدار ايستادگي نکنيم، آنها کشور و ملت را خواهند بلعيد که نبايد چنين اجازه اي به آنها داده شود.
    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان برخي مسئولان مبني بر اينکه بايد با همه دنيا تعامل داشته باشيم، افزودند: بايد با همه دنيا البته به جز آمريکا و رژيم صهيونيستي ارتباط داشته باشيم اما بايد بدانيم که دنيا منحصرِ در غرب و اروپا نيست.
    ايشان با اشاره به حضور بيش از ۱۳۰ کشور در اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفتند: امروز قدرت ها در دنيا پخش شده اند و شرق دنيا و منطقه آسيا نيز منطقه وسيعي است.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه ابتدا غربي ها بناي دشمني با ملت ايران را گذاشتند و اکنون هم به دنبال نفوذ هستند خاطرنشان کردند: دشمن حدود ۱۰ راه را براي نفوذ علمي، فرهنگي و اقتصادي از جمله «ارتباط با دانشگاه ها و دانشمندان»، «حضور در کنفرانس هاي به ظاهر علمي ولي با هدف نفوذ» و «فرستادن ماموران دستگاه هاي امنيتي در پوشش فعاليت هاي فرهنگي» طراحي کرده است.
    
    تقويت دروني کشور راه اساسي مقابله با نفوذ
    رهبر انقلاب اسلامي راه اساسي مقابله با نفوذ را تقويت دروني کشور خواندند و خاطرنشان کردند: اگر ايران اسلامي از درون قوي و غني باشد، همان کساني که اکنون شاخ و شانه مي کشند، براي ارتباط با نظام اسلامي صف خواهند کشيد.
    ايشان تاکيد کردند: اکنون رفت و آمدهايي از طرف غربي ها انجام مي شود اما اين رفت و آمدها تاکنون هيچ اثر مثبتي نداشته است و بايد در عمل مشخص شود که اين رفت و آمدها چه تاثيري دارند وگرنه صرفاً تفاهم بر روي کاغذ فايده اي ندارد.
    رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از زحمات مسئولان کشور خاطرنشان کردند: تجربه ۳۷ ساله جمهوري اسلامي نشان داده است که بايد از لحاظ فکري، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي قوي شويم و هنگامي که به اين مرحله برسيم، عزت واقعي پيدا خواهيم کرد.
    
    گراميداشت ياد و خاطره آيات خزعلي و واعظ طبسي
    حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنانشان با گراميداشت ياد و خاطره اعضاي فقيد دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري به ويژه آيت الله واعظ طبسي و آيت الله خزعلي گفتند: اين دو برادر خوب، حقيقتاً جايگاه خبرگي را در مجلس خبرگان حفظ کردند و امتحان هاي خوبي دادند.
    رهبر انقلاب با اشاره به سوابق مبارزاتي آيت الله واعظ طبسي و خدمات ايشان در دوران انقلاب و آستان قدس رضوي، افزودند: آن انسان صريح، مومن و قاطع در حساس ترين مواقع، جايگاه انقلابي خود را به طور واضح، آشکار کرد و در فتنه ۸۸ با کنار گذاشتن همه ملاحظات و رفاقت ها و رودربايستي ها، به وسط ميدان آمد.
    ايشان حضور با عظمت و پرشور مردم در مراسم تشييع و بدرقه آيت الله واعظ طبسي را نشانه قدرشناسي مردم مشهد خواندند و گفتند: زندگي آن مرد بزرگوار در دوران مسئوليتش بدون تغيير و توسعه ماند و هيچ گاه وضع اَشرافي به خود نگرفت و در همان خانه اي از دنيا رفت که قبل از انقلاب در آن زندگي مي کرد.
    رهبر انقلاب درخصوص آيت الله خزعلي نيز گفتند: آن مرحوم هم امتحان بسيار دشوار ديگري را داد و در جايي که بحث نزديکان و منتسبان به او مطرح بود، با کمال شجاعت پاي انقلاب ايستاد، که اين خصوصيات به انسان ها ارزش و به حرکت انقلابي آنها معنا مي دهد.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، افزودند: در ذکر مناقب آن بزرگوار بايد دقت شود که مسائل اختلاف افکن مطرح نشود، زيرا امروز سياست اهريمني جبهه استکبار ايجاد اختلاف بين شيعه و سنّي است.
    رهبر انقلاب اسلامي گفتند: البته بيان تاريخ با رعايت موازين، ادب و در نظر گرفتن مصالح اشکالي ندارد اما نبايد اختلاف و بغض ايجاد شود.
    ايشان جنگ هاي کنوني در منطقه را نشئت گرفته از انگيزه هاي کاملاً سياسي توصيف و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام سعي مي کنند اين اختلاف ها را به اختلاف هاي مذهبي تبديل کنند تا به آساني خاتمه نيابد و ما نبايد به اين هدف خطرناک کمک کنيم.
    رهبر انقلاب به حضور و شهادت برادران اهل سنت در دفاع از حرم هاي اهل بيت عليهم السلام و اظهار افتخار خانواده هاي آنان اشاره کردند و گفتند: روحانيت معظم نبايد اجازه دهد که با رنجاندن اهل سنت، نقشه اختلاف افکني آمريکايي ها و صهيونيست ها اجرا شود.
    پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت الله يزدي رئيس مجلس خبرگان رهبري با تسليت ايام فاطميه و گراميداشت ياد آيت الله واعظ طبسي و آيت الله خزعلي، گزارشي از برگزاري نوزدهمين اجلاس مجلس خبرگان بيان کرد.
    همچنين آيت الله هاشمي شاهرودي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از اهم مباحث، نطق ها و مذاکرات اعضاي مجلس خبرگان و مهمانان اجلاس اخير اين مجلس ارائه کرد.
    تذکر مهم رهبر انقلاب: اثر مذاکره و رفت و آمد بايد روي زمين معلوم باشد نه کاغذ
    


 روزنامه كيهان، شماره 21303 به تاريخ 22/12/94، صفحه 1 (صفحه اول)      

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها