امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
بيست و پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد نفتي در حالي با آخرين دفاعيات زنجاني برگزار شد که وکيل شرکت نفت گفت: متهم در فرصتي که دادگاه به او داده بود، يک دينار از بدهي هايش را هم پرداخت نکرد.
    صبح ديروز بيست و پنجمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد نفتي در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
    به گزارش فارس،اين جلسه به اخذ دفاع آخر از متهم رديف اول پرونده، وکيل متهم و وکلاي شکات در اين پرونده گذشت.
    بابک زنجاني در ادامه دفاعيات خود اظهارداشت: متاسفانه در کارشناسي ابتدايي اموال، اموال من را 2 هزار و 900 ميليارد تومان ارزيابي کردند، به اين مسئله اعتراض کرديم و کارشناسان ديگري براي ارزيابي ورود پيدا کردند اما در کارشناسي هاي بعدي به جاي اينکه ارزش اموال زياد شود جمع نهايي آنها به 2 هزار و 520 ميليارد تومان رسيد و اين در حالي بود که فردي به نام هندي بسياري از اموال من را در امارات به نام خودش کرده بود.
    زنجاني به ارزيابي ملک ايران زمين اشاره کرد و گفت: در حالي که ملک ايران زمين پيش تر توسط کارشناسان 3 نفره يک هزار و 760 ميليارد تومان ارزيابي شده بود براي اينکه ارزش ملک را به 600 ميليارد تومان کاهش دهند موضوع تباني را مطرح کردند و اين در حالي بود که کارشناسان اوليه را نه من مي شناختم و نه من کارشناسي انجام داده بودم.
    وي تاکيد کرد: پس از اين ماجرا اعلام کردم که در دفترخانه ملک خودم را به 8 هزار ميليارد تومان منتقل کرده ام در حالي که من خودم را به عنوان يک ضامن، 8 هزار ميليارد تومان به وزارت نفت بدهکار کردم اما از آنجايي که آقايان حوصله مطالعه مطالب را ندارند گمان مي کنند من اين ملک را 8 هزار ميليارد تومان فروخته ام.
    متهم رديف اول در ادامه تصريح کرد: بعد از اينکه اموال به دست وزارت نفت رسيد شروع به اتهام زني هاي مختلف کردند تا با اين شيوه بدهي حقوقي خود را کيفري جلوه دهند در واقع با اين ترفند بانک مالزي را زير سوال برده و گفتند وجوه به حساب شرکت HK به صورت سوري واريز شده است.
    زنجاني افزود: با همکاري بازپرس و وزارت نفت به کيفرخواستي رسيديم که همه از آن اطلاع دارند، اميد داشتيم دادگاه حرف هاي ما را بشنود که خوشبختانه همين گونه شد و در مرحله اول تمهيداتي اتخاذ شد.
    متهم رديف اول با اشاره به موافقت دادگاه با درخواست استمهال وکيل خود گفت: آن موقع تحريم ها سرجاي خودش بود و وزير نفت گفته بود زنجاني فقط جاي پول را به ما نشان دهد مشکل حل مي شود.
    وي خاطرنشان کرد: من پس از درخواست استمهال نام 18 بانک را براي پرداخت پول اعلام کردم اما پس از گذشت 27 روز بانک مرکزي اعلام کرد که اين 18 بانک مورد تاييد نيستند.زنجاني افزود: من مجدداً نام دو بانک و دو بيمه ديگر را به آنها دادم که اعلام شد وقت زيادي براي بررسي آنها ندارند. پس از آن پيشنهاد دادم که حواله شمش آلومينيوم را در بورس تاجيکستان خريداري کرده و مابه ازاي بدهي به وزارت نفت منتقل کنم که باز هم موافقت نکردند.
    متهم رديف اول پرونده فساد نفتي با اشاره به اينکه در پنج سال گذشته تعدادي دکل حفاري در چين سفارش داده بود، گفت: از اين تعداد يک دکل را وزارت نفت برداشت و بابت آن 30 ميليون دلار از وجه بدهي را کسر و اعلام کردند قيمت نفت مناسب نيست و دکل هاي حفاري در رکود هستند.
    گفتني است، وکيل شرکت نفت پيش از ورود به دادگاه ديروز درباره اينکه آيا بابک زنجاني در اين مدت پولي بابت بدهي هاي خود پرداخت کرده است يا خير به تسنيم گفت: بابک زنجاني تا اين لحظه يک دينار از بدهي هاي خود را هم پرداخت نکرده است.
    پس از دفاعيات بابک زنجاني قاضي ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدي امروز صبح برگزار مي شود.
    دفاع آخر از بابک زنجاني اخذ شد / در بيست و پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد نفتي
    


 روزنامه كيهان، شماره 21278 به تاريخ 21/11/94، صفحه 11 (حوادث - اخبار كشور)      
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها