امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
نشست مشترک علماء و چهره‌های تقریبی شیعه و اهل سنت خراسان رضوی تحت عنوان «تشیع انگلیسی، تسنن آمریکایی» پنجم و ششم بهمن ماه به همت اداره کل تبلیغات اسلام خراسان رضوی و موسسه علمی تحقیقاتی ندای بصیرت دینی در مشهد برگزار شد

این همایش دارای ۴ کمیسیون مختلف از قبیل: بصیرت، وحدت، حج و دشمن شناسی بود که اویس به صورت مستقل به ارائه بیانیه پایانی هر یک از کمیسیون ها می پردازد. متن پیش رو بیانیه پایانی کمیسیون بصیرت این همایش می باشد

رییس: حجت الاسلام لطفیان

نایب رییس: جناب آقلی مولوی توکلی

دبیر: حجت الاسلام طباطبایی

بیانیه پایانی کمیسیون بصیرت

با صلوات بر محمد و آل محمد و درود به روان پاک بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کمیسیون بصیرت با حضور اندیشمندان فریقین برگزار گردید و مصوباتی به شرح زیر به تأیید آنان رسید.

انقلاب شکوهمند اسلامی حرکتی اصیل از جنس آگاهی و اندیشه است که با تکیه بر اراده عمومی و متاثر از آموزه های اصیل اسلام با توجه به عنصر بنیادین و ماهوی بازگشت به اسلام ناب محمدی و پیروی از تعالیم قرآن و سنت، تاکید بر وحدت امت اسلامی به عنوان حلقه مفقوده و اصل فراموش شده در جهان اسلام برای جبران عقب ماندگی های تاریخی و نیز استکبار ستیزی و مقابله با کفرو الحاد مسیر جدیدی را فراروی امت اسلامی قرار دارد.

پایبندی به اصول پیش گفته و موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون سبب شد تفکر انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی ایران عزیز را در نوردید و کیمیای بیداری اسلامی را به ملت های مظلوم و ستمدیده ارایه داد.

در همین راستا و به منظور سرکوب موج گرایش به اسلام سیاسی­_ انقلابی استکیار جهانی چالش های جدیدی را فراروی امت اسلامی قرار داد، که از آن جمله می توان به راهبردهای استحاله فرهنگی، ترویج سکولاریسم، نفوذ عوامل خود فروخته در کشورهای اسلامی،جنگ روانی و رسانه ای، با عناوین مبارزه با تروریسم، دفاع از حقوق بشر، بر قراری دمکراسی و … اشاره نمود که به یقین تشیع لندنی و تسنن آمریکایی و دست نشانده های آنان این راهبرد شوم را دنبال می کنند، در مقابل این یورش ناجوانمردانه عالمان مسلمان و پیشوایان دینی  همواره پیشتاز مبارزه با ظلم و ستم و استبداد بوده و هستند و با اراده پولادین و تمسک یه حبل المتین الهی به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی نقش تاریخی خویش را ایفا می کنند.

اکنون نیز انتظار می رود روحانیت آگاه و بیدارهدایت صحیح این قیام ها را به عهده گرفته و کام تشنگان حقیقت را از معارف اصیل اسلامی سیراب و نگذارند در پرتو فقدان رهبری در قیام های اسلام خواهی از آن سوء استفاده شود.

بی تردید نشست های مشترک اندیشمندان و فریختگان جهان اسلام نقش موثری در هدایت رستاخیز اسلامی داشته و بارقه امید را در دلهای مستضعفان جهان ایجاد می کند.

ضمن تشکر از اداره کل تبلیغات اسلامی استان و دفتر امور اهل سنت حوزه علمیه خراسان، کمیسیون بصیرت با حضور پر نشاط علما و اندیشمندان فریقین به باز خوانی خدمات بی نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور بویژه مناطق سنی نشین، پیوند ناگسستی بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی و نیز تبیین تفکر نادرست تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی پرداخت و موارد زیر به تصویب اعضاء رسید.

خدمات انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی با هدف اعتلای اسلام و اجرای شریعت اسلامی مدل جدید از حکومت اسلامی ارایه تفکر مبتنی بر لیبرالیسمم و سرمایه داری را یه چالش کشید و با ارایه خدمات فرهنگی ، عمرانی و اجتماعی به دورترین نقاط میهن اسلامی ، غبار محرومیت را از کشور عزیزمان زدود. در این زمینه با توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

  • رشد چشمگیر مراکز علمی، دینی و فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی.
  • خدمات کم نظیر جمهوری اسلامی به مناطق سنی نشین و تغییر چهره این مناطق.
  • مقایسه تعداد مکاتب، حوزه های علمیه، مساجد، نماز های جمعه و جماعت، تجلی اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و اهل سنت همانند برادران شیعه در کمال آرامش و آزادی و در پرتو برخورداری از حقوق شهروندی و احوال شخصیه در مناطق سنی نشین، مناسک دینی خویش را انجام می دهند.
  • برخورداری طلاب ، فضلاء و علماء اهل سنت از خدماتی که به حوزه های علمیه شیعه از جمله معافیت تحصیلی، بیمه تامین اجتماعی، کمکهای رفاهی، مدارک تحصیلی و امکان ادامه تحصیل در مدارج علمی بالاتر یکی از مهمترین خدمات نظام جمهوری اسلامی به اهل سنت قلمداد می شود.
  • بهره مندی دانش آموزان اهل سنت از دروس معارف اسلامی بر مبنای مذهب خودشان و به کار گیری معلمان اهل سنت در این راستا یکی دیگر از خدمات آموزشی جمهوری اسلامی در مناطق سنی نشین می باشد.

انتظار می رود علمای عزیز با دوری گزینی از افزایش مطالبات، خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین و عزت و اقتدار میهن سرافراز را به رخ جهانیان بکشانند.

نقش جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی

بیداری اسلامی واژه مقدسی ست که نشان از خودآگاهی، شناخت و اراده امت اسلامی برای بازگرداندن امید و احساس خود باوری و عزت در پرتو سبک زندگی اسلامی، بی تردید میوه شیرین بیداری اسلامی زمینه را برای پذیرش آموزه های اسلام اصیل به عنوان نسخه نهایی نجات بشریت در پرتو وحدت اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی نظام سلطه فراهم خواهد ساخت.

در این زمینه ضمن حمایت از جنبش های اسلام خواهی در جهان اسلام ، توجه به موارد زیر ضروری می باشد:

  • پیوند انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ناگسستنی ست و هویت یابی مسلمانان در سراسر دنیا یکی از مولفه هایی است که در متن حرکت انقلاب اسلامی ملت ایران وجود داشته است.
  • انقلاب اسلامی در راستای تحقق بیداری اسلامی هم نماد گرایی و هم نمادزدایی داشته است؛ نمادگرایی اسلام ناب محمدی (ص) و نمادزدایی جریان استبداد و طاغوت.
  • بی تردید مبارزه با صهیونیسم و شکستن ساختارهای دیکته شده استعمار و استکبار در کشورهای اسلامی در قالب بیداری اسلامی و فروپاشی نظام های دیکتاتوری و دست نشانده استکبار، ثمره شیرین الگوگیری از انقلاب شکوهمند اسلامی ست.
  • خلق اراده جمعی در جهان اسلام، مردم سالاری دینی و بسیج شبکه مهار ناپذیر مسلمانان مظلوم از دیگر ثمرات بیداری اسلامی ست که در پرتو انقلاب اسلامی توسط روشنفکران و علمای راستین جهان اسلام می رود تا خاور میانه اسلامی برای مبارزه با استکبار را در جغرافیای سیاسی جهان اسلام را در انظار همگان قرار دهد.
  • اکنون که مقام معظم رهبری از روشنفکران جهان اسلام انتظار پایه ریزی و ایجاد تمدن شکوهمند اسلامی را مطرح فرموده اند، بی تردید تحقق این تمدن بزرگ در پرتو بیداری اسلامی و قدرت نرم جهان اسلام تحقق یافتنی خواهد بود.

بنابراین از اندیشمندان مسلمان انتظار می رود با هم افزایی و حفظ اصول اسلامی در برابر زورگویان سینه سپر نمایند و اجازه ندهند موج اسلام خواهی با ایده های شوم اسلام هراسی از حرکت بازایستد. همچنین علمای مسلمان با محکومیت حرکت های خشونت طلبانه و تروریستی مسیر مسلمانان را از گروههای تندرو و افراطی جدا و اجازه ندهند چهره حقیقی اسلام در پرتو افراطی گری غبارآلود شود.

تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی

بعد از پدیده ارزشمند بیداری اسلامی و در راستای مقابله با این تفکر اصیل، استکبار جهانی به کمک ایادی مزدور داخلی در جهان اسلام برای خاموش کردن شعله اسلام گرایی با دست یازیدن به ترور، خشونت، تکفیر و تفسیق امت اسلامی، اقدام به ساماندهی گروههای تندرو و افراطی با یارگیری از میان جوانان ناآگاه شیعه و سنی نمود و متأسفانه این مساله مسیر تفسیق و تکفیر و قتل و غارت را در جهان اسلام هموار نمود. در این راستا مقام معظم رهبری با بصیرت مثال زدنی، مساله تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را مطرح فرمودند. در این راستا نعره شیطانی شماری اندک در پرتو مرجع تراشی و خلیفه تراشی ترکش خطرناکی را بر هسته مرکزی جهان اسلام وارد ساخته و با ایجاد اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام حمام خون به راه انداخته اند.

اعضای کمیسیون بصیرت ضمن بررسی حرکت های شوم تفرقه افکنانه توسط این گروهکها بر موارد زیر تأکیدمی نماید.

  1. انتظار می رود علمای اسلام بر اصل جدایی ناپذیری دین از سیاست و فتوا به حرمت سب و لعن پیروان اهل قبله و مذاهب اسلامی مأموریت خطیر خویش را در این راستا به سرانجام برسانند.
  2. تمسک به اصل راستین وحدت مسلمانان و انسجام اسلامی و حمایت از سازمانهای جهادی به منظور جلوگیری از پدیده شوم تکفیر و پرهیز دادن مسلمانان از افتادن در دام جنگ افروزی و تفسیق دیگران از دیگر رسالتهای اندیشمندان و علمای اسلام است.
  3. تلاش عالمان و فرهیختگان و فرزانگان برای آرمان قدس شریف و آزادسازی فلسطین مظلوم از یوغ رژیم منحوس صهیونیستی و مقابله با تفکر انحرافی اسلام انگلیسی و آمریکایی از دیگر ضرورتهای کنونی جهان اسلام است.
  4. صف بندی عالمانه مسلمانان واقعی برای ساماندهی جبهه جدید مسلمانان از مسیر به چالش کشیدن سامانه اعتقادی تفکرات اسلام بدل سازی شده آمریکایی و انگلیسی و بیان نقاط ضعف این تفکر نادرست از دیگر رسالتهای علمای جهان اسلام می باشد.

 پیشنهاد می شود کمیته ای زیر نظر علمای جهان اسلام برای موضع گیری هماهنگ در برابر این پدیده های شوم تشکیل گردد تا نگذارند آموزه های حقیقی اسلام از جمله جهاد، شهادت طلبی و مبارزه با استکبار جهانی زمینه را برای به خاک و خون کشیدن بی گناهای و ارایه چهره وارونه از این آموزه ها گردد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش علمی از همه اندیشمندان، فضلا و فرهیختگان انتظار می رود با اسلام گرایی، اسلام مداری، روشن بینی، سیاست ورزی، جهانی نگری و سلوک عملی به مرزبانی از معارف حقه اسلام همت گماشته و جلوی پدیده های شوم دین گریزی، دین ستیزی، اسلام هراسی را گرفته و در راستای تحقق تمدن شکوهمند اسلامی با بهره گیری از آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها