امروز پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
قیمت نفت به زیر هر بشکه 28 دلار رسید که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. اما قیمت هر بشکه نفت در مقایسه با کالاهای دیگر چگونه است؟ شاید باورتان نشود، اما قیمت بشکه‌ی نفت بیشتر از تمام نفت داخل آن تمام می‌شود!
 
به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، چندی پیش گروه خبری رَک انگلستان در گزارشی نوشت که قیمت بنزین ارزان‌تر از قیمت یک بطری آب معدنی خواهد شد. آن زمان اما کسی به حرف آن‌ها اعتنا نکرد.
 
حال اما قیمت نفت به پایین‌ترین ارزش خود در دهه اخیر رسیده است. گروه خبری رک در آن گزارش نوشت که اگر قیمت هر بشکه نفت به زیر 20 دلار برسد، قیمت هر لیتر بنزین نیز به حدود 90 پنی نزول پیدا خواهد کرد.
 
به همین منوال، اگر قیمت هر بشکه نفت به زیر 10 دلار برسد، قیمت هر لیتر بنزین حتی به 86 پنی نیز خواهد رسید که این رقم کمتر از قیمت هر بطری آب معدنی است. روز گذشته، میانگین هر بطری آب معدنی در انگلستان رقمی حدود 38 پنی اعلام شد.
 
پس از برچیده شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، شیب نزولی قیمت نفت سرعت بیشتری به خود گرفت. صادرات نفتی ایران به بازار اشباع شده نفت باعث شد تا قیمت هر بشکه نفت حتی با کاهش بیشتری مواجه شود.

تمام چیزهای گرانتر از نفت؛ شامل بشکه آن!

قیمت هر بشکه نفت برنت در روز دوشنبه به زیر 28 دلار رسید. همزمان با این اتفاق جنگی در توییتر به پا خواست؛ کاربران شبکه اجتماعی توییتر کالاهایی را به معرفی کردند که قیمت آن از قیمت هر بشکه نفت بیشتر است. نظرات کاربران به شرح زیر است:
 
قیمت یک درام فولادی (از آلات موسیقی)  سه برابر قیمت یک بشکه نفت است!
 
اگر روند نزولی نفت به همین شکل تا آخر سال ادامه داشته باشد، قیمت یک بشکه نفت از قیمت یک کیسه ذرت است.
 
دو پیتزای بزرگ از قیمت یک بشکه نفت گران‌تر است.
 
طولی نخواهد کشید که قیمت یک بشکه نفت از قیمت یک فنجان قهوه هم ارزان‌تر خواهد شد.
 
اگر یک شب برای خوش‌گذرانی در ناتینگهام بیرون بروید، خرج شما از خرید یک بشکه نفت بیشتر خواهد شد.
 
الان که من این را می‌نویسم، قیمت هر بشکه نفت 29.59 دلار آمریکا است. در حال حاضر یک شلوار جین گران‌تر از یک بشکه نفت تمام می‌شود.

البته ارزان‌تر شدن نفت تا حدی به نفع کشورهای مصرف کننده، بالاخص رانندگان وسایل نقلیه است. در روزهای اخیر  بحث کاهش پنج پنی هر لیتر بنزین در انگلستان مطرح شده است. البته این کاهش به نفع برخی از رانندگان انگلیسی خواهد شد، چرا که اکثر شرکت‌های توزیع کننده بنزین در این کشور همچنان بنزین را لیتری یک تا 1.10 پوند به فروش می‌رسانند.
 
منبع: Independent

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها