امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامشب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره ماجرای بازداشت و آزادی تفنگداران آمریکایی توسط سپاه صحبت کرد و اهمیت این موضوع باعث شد تا اظهاراتش در مورد وضعیت اقتصادی نادیده گرفته شود.

به گزارش صراط، محسن رضایی در بخشی از برنامه مذکور،  با اشاره به شرایط اقتصادی پسابرجام توضیح داد: شروع برجام تجارت ما را آسان‌تر می‌کند اما باید چیزی برای تجارت داشته باشیم و اگر قرار باشد همچنان نفت ما مبادله شود تأثیر زیادی نخواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: در شرایطی که قیمت نفت تا این حد پایین نیامده بود و ما یک میلیون بشکه می‌فروختیم درآمد بیشتری داشتیم در مقایسه با زمانی که بخواهیم با قیمت فعلی دو میلیون بشکه بفروشیم، در حال حاضر درصد کمی از مشکلات مربوط به تحریم است اما اکثر شهرک‌های صنعتی و 70 تا 80 درصد کارخانجات ما تعطیل هستند و کار نمی‌کند لذا اگر نقدینگی و مشکلات کسب و کار حل نشود و چرخ تولید راه نیفتد، وضعیت تغییری نخواهد کرد.

رضایی با تأکید براینکه دولت باید به اقتصاد درونزا و اقتصاد مقاومتی عمل کند درباره اینکه گفته می‌شود شاید قیمت نفت به 10 دلار برسد، گفت: باور این مسئله سخت است اما به هر حال شرایط به هیچ وجه خوب نیست و در مجموع رشد اقتصادی دنیا پایین است و در حال حاضر حدود 500 میلیون بشکه نفت بر روی دریا مازاد است و از سوی دیگر عربستان نیز در چاههای نفت خود را باز کرده و بدون نگرانی پمپاژ می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه قیمت نفت پایین است و دولت سال آینده با مشکل مواجه می‌شود واقعیت دارد، افزود: نقش عربستان در قیمت نفت بسیار مؤثر است.

گفتنی است حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخند هم چرخ کارخانه ها. اما با گذشته دو سال و نیم از عمر دولتش، بسیاری از سانتریفیوژهای کشور به دلیل تعهد دولت در برجام، عملا از فعالیت بازایستاده اند و در حوزه اقتصادی نیز، تنها چیزی که به چشم می خورد "رکود" است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها