امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
حدادعادل گفت: امیدواریم علی لاریجانی نماینده خود را به ائتلاف اصولگرایان معرفی کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری خود گفت: ما دکتر لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم. این ائتلاف ایشان را به حضور در جمع خود دعوت کرد و آیت‌الله موحدی کرمانی ۲ بار با وی صحبت کرده و فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز اعلام کرده که در مسیر روحانیت باشد. امیدواریم ایشان هرچه زودتر نماینده خود را به این شورا معرفی کند. ما می‌پذیریم که در جریان اصولگرایی اختلافاتی وجود دارد، اما این اختلافات نباید مانع ائتلاف سراسری شود.

غلامعلي حدادعادل که مدعي بود در روزهای گذشته صحبت‌های ضد و نقیضی که بویی از وحدت در آن به مشام نمی‌رسید در مورد حضور جریان رهروان در ائتلاف اصولگرایی مطرح شده بود اظهار داشت: اما باید عرض کنم جریان اصولگرایی با تجربه ۱۲ ساله خود و مرور این تجربیات به این جمع‌بندی رسید که باید در انتخابات اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشت و وحدت را حاکم کرد و قرار است نمایندگان جریان‌های داخل اصولگرایی وقتی در ائتلاف حضور می‌یابند نگاه جریانی خود را کنار بگذارند.

وی اظهار داشت: آقایان قالیباف، ولایتی، رضایی و لاریجانی یا نماینده به ائتلاف فرستاده‌اند و یا از تشکل‌های همسو با خود فردی را معرفی کرده‌اند، مطمئنم که آقای لاریجانی به گونه‌ای حرکت نخواهد کرد که در ائتلاف اصولگرایان خدشه وارد شود.

حدادعادل درباره حضور جریان پایداری و تعدادی از مسوولین دولت سابق در ائتلاف اصولگرایان گفت: خطوط قرمز ما کاملا مشخص است و جریان انحرافی در این ائتلاف جایی ندارد. اما ممکن است تعدادی از وزرای دولت سابق در این ائتلاف حاضر شوند و جریان‌های اصولگرایی نیز همگی در آن نماینده‌ای داشته باشند.

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید:

*ما اصولگرایی را حرکتی سیاسی برای دفاع از همه ارزش‌ها در ۹ دی می‌دانیم و معتقدیم بارزترین پیام ۹ دی نه گفتن به جریان فتنه بود.
*موضوع معیشتی موضوع اصلی ما خواهد بود و معتقدیم اقتصاد و معیشت مساله اصلی در کشور است و می‌بینیم که آمریکایی‌ها نیز برخلاف تعهدات خود در برجام برخی دست‌اندازی‌ها به اموال جمهوری اسلامی ایران را ادامه و نشان دادند که به دنبال بهبود اقتصادی در کشور نیستند و ما معتقدیم که خود باید این خطوط را متناسب با اقتصاد مقاومتی پیش ببریم.

*انتخابات دو لبه تهدید و فرصت است و اگر عاقلانه و مسئولانه عمل کنیم انتخابات یک فرصت خوب برای نشان دادن وحدت ملی، بصیرت سیاسی و هویت مبدل می‌شود.

*از ماه‌ها پیش عده‌ای از نمایندگان تشکل‌های اصولگرا و فعالان سیاسی از آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت راهنمایی و هدایت کنند که به دنبال این درخواست آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان تشکل‌ها و شخصیت‌ها و عده‌ای از روحانیون دعوت کردند و این ائتلاف شکل گرفت. البته تشکل‌های اصولگرایان با سلایق مختلف بیش از آن هستند که همه آن‌ها در یک شورا حضور داشته باشند اما یکی از وظایف این شورا طراحی ساز و کار برای نقش همه است.

* سعی ما این است که ان‌شاءالله مجلسی نیرومند و مردمی تشکیل شود. مجلسی که در اداره کشور به دولت کمک کند. بنابراین کمک به دولت را در درجه اول از طریق همدلی و هم‌زبانی و در درجه دوم نقد سازنده می‌دانیم.

*اقتصاد، معیشت مردم، کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن توطئه‌ها از اولویت‌های کشور است و ما مجلس مستقل را به سود کشور می‌دانیم و معتقدیم مجلس دولت‌ساخته نه به سود کشور است، نه به سود دولت.

*ما هم در حال حاضر به فهرست نهایی انتخاباتی نرسیده‌ایم اما رایزنی‌هایی صورت گرفته و بیش از آنچه در مرحله فعلی بحث بر سر انتخاب افراد باشد، تعیین سیاست‌های کلی حاکم بر لیست تهران و فهرست نامزدهای اصولگرا در کشور مطرح است؛ چرا که ترکیب مجلس آینده باید ترکیبی کارآمد باشد و باید دقت شود از تخصص‌های لازم همچون اقتصادی و مدیریتی نیز بهره گرفته شود.

*باید از افرادی که سابقه کار مدیریتی دارند و قوه مجریه را می‌شناسند، همچنین باید از قشرهای مختلفی همچون زنان، ‌کارگران، ورزشکاران و قشر روحانیون چه در تهران و کل کشور در مجلس حضور داشته باشند. بنابراین ما فعلا قبل از اینکه به تعیین افراد و نهایی کردن لیست برسیم، درباره سیاست‌های کلی بحث می‌کنیم.

*درباره اصل لیست هم صحبت نشده، چه برسد به آنکه درباره سرلیست صحبت شود، طبعاً این‌ها از مسائلی است که در سازوکاری که پیش‌بینی می‌شود تعیین شده و فعلا هیچ تصمیمی در این مورد گرفت نشده است.

*شرکت نکردن آقای باهنر در انتخابات مجلس جزو نقشه طراحی‌شده ائتلاف اصولگرایان نبوده و نیست و بنده که در جریان فعالیت‌ها بودم و با آقای باهنر دیدار و گفت‌وگوی مستمر داشتم نیز تا آخرین ساعات ثبت نام از عدم کاندیداتوری وی مطلع نبودم. آقای باهنر حتی افراد امثال بنده را از ثبت‌نام یا عدم ثبت‌نام خود مطلع نکرده بود، البته ما امثال چنین کارهایی را از آقای باهنر سراغ داریم، مثلاً آقای باهنر در مجلس هشتم نیز نمی‌خواستند نامزد شوند که وقتی بنده مطلع شدم، متقاعدشان کردم که در انتخابات حضور یابند.حوزه فعالیت سیاسی آقای باهنر محدود به مجلس نیست، آقای باهنر اگر در مجلس نباشد، باز در هر بخش دیگری باشد، برای انقلاب و اصولگرایی فعالیت می‌کند، بنابراین تصورم این است که ایشان بعد از ۲۸ سال تشخیص دادند فضا را برای نیروهای جدید باز کنند و کنار بکشند، بنابراین این به معنای طراحی از پیش اندیشیده و انصراف وی از اصولگرایی نیست. عدم ثبت‌نام آقای باهنر آسیبی به ائتلاف اصولگرایان وارد نمی‌کند چون نعمت فراوان است.

*جناب آقای ناطق، با اصولگرایان است و کمک و مساعدت لازم را صورت می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها