امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
 100 نفر از نمایندگان مجلس به رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور تذکر دادند.

 

بر اساس این گزارش، محمد دهقان در نشست علنی روز سه شنبه، اول دی ماه مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر علوم در خصوص توضیح علت اقدامات سیاسی در دانشگاه محمود آباد تذکر داد.

رحمانی نماینده تاکستان به وزیر جهاد و کشاورزی در خصوص تسریع در پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی به باغداران تاکستان تذکر داد.

هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب به وزیر کشور در خصوص توضیح علت ورود تعداد زیادی از پرسنل نیروی انتظامی به بندر کلاهی و ایجاد فضای رعب بین مردم و دانش آموزان که منجر به تعطیلی مدارس شد تذکر داد.

شریعتی نماینده بهبهان به وزیر کشور در خصوص لزوم برخورد مدبرانه به مردم روستای مجاور طرح پالایشگاه بهبهان تذکر داد.

بهمنی نماینده سراب به وزیر جهاد و کشاورزی در خصوص توضیح علت عدم پاسخگویی به کشاورزان راجع به مشکلات خرید تضمینی سیب زمینی و به وزیر کار در خصوص تسریع در رسیدگی به اوضاع نابسامان خدمات درمانی تأمین اجتماعی این شهرستان تذکر داد.

کارخانه ای نماینده همدان به وزیر خارجه در خصوص لزوم اخذ تضمین محکم از کشورهای 1+5 درباره خارج کردن محفظه قلب رآکتور آب سنگین اراک و به وزیر بهداشت در خصوص برنامه ریزی لازم برای تأسیس بیمارستان های ویژه بانوان برای حفظ موازین شرعی و اسلامی در سطح بیمارستان های کشور همچنین به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تدوین همه آیین نامه های اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اجرای هماهنگ آن در سطح همه دستگاه های کشور و به وزیر آموزش و پرورش تسریع در خصوص پرداخت پاداش کارکنان آموزش و پرورش تذکر داد.

100 تن نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد و رئیس جمهور در خصوص رکود عمیق و بی سابقه اقتصادی در کشور که منجر به تعطیلی اکثر بخش های اقتصادی کشور شد، تذکر داده و خواستار اقدام عملیاتی دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شدند. در تذکر این نمایندگان آمده است: رکود عمیق و بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور که منجر به تعطیلی اکثر بخش‌های اقتصادی کشورشده است و تنها راه‌حل آن اقدام عملی دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ایرانپور نماینده مردم مبارکه به وزیر تعاون به منظور تسری در تکمیل طرح احداث مجوعه فرهنگ ورزشی کارگران آستانه مبارکه، به وزیر دفاع در لزوم نظارت بیشتر بر استخدام‌های صورت گرفته در صنایع هفتم تیر و فولاد آلیاژی شهرستان مبارکه، تسری در پرداخت مطالبات و معوقات نیروهای حق‌التدریسی نیروها آموزش و پرورش در شهرستان مبارکه و به وزیر نیرو درخصوص برخورد با اقدان ناشایست شرکت توانیر به وزیر جهاد کشاورزی، لزوم برخورد با امحا کنندگان محصول سیب زمینی در استان فارس تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر دفاع درخصوص توضیح عدم پرداخت حقوق به جانبازان بیسجی، پاسدار و وظیفه تذکر داد.

نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی درخصوص توضیح علت اظهارات اهانت آمیز مبنی بر انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان تذکر داد.

عارفی، امیری کهنوج، غضنفرآبادی نمایندگان جیرفت و عنبرآباد، کهنوج و منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج، بم، فهرج و نرماشیرو ریگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص پرداخت خسارت در زمینه پرداخت صندوق بیمه کشاورزان به نخلداران تذکر داد.

قادری نماینده شیراز به رئیس جمهور لزوم تخصیص صد در صد اعتبار مربوط به صندوق بیمه کشاورزی، تذکر داد.

اسماعیلی نماینده زنجان در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی توضیح عدم پرداخت خسارت گندم کاران زنجان توسط بیمه کشاورزی خواستار شد.

جدگال نماینده چابهار به وزیرآموزش و پرورش توضیح علت اصرار به خدمت روئسای بازنشسته ادارات وزراتخانه متبوعش در حوزه انتخابیه را تذکر داد.

سالک نماینده اصفهان لزوم صدور دستو نسبت به احیا و اقدام مناسب درخصوص اصل 10 قانون اساسی تذکر داد.

قادرمرزی نماینده قروه به وزیر راه و شهرسازی علت بی‌توجهی به امنیت جانی مردم در جاده‌های استان کردستان در فصل سرما و یخبندان و به وزیر جهاد کشاورزی توضیح علت بی‌عدالتی در پرداخت‌های بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان تذکر داد.

توکلی نماینده الیگودرز به وزیر آموزش درخصوص لزوم رفع نگرانی‌های فرهنگیان شهرستان خود تذکر داد. و درباره اصلاح گزارش دور از واقعیت بخش خبری 20:30 شبکه دوم در مورخ 26 آذرماه تذکر داد.

قاضی‌پور، خجسته و امیرآبادی نمایندگان ارومیه، همدان، قم و چناران به وزیر اموراقتصادی و وزیر کشور بر لزوم جمع‌آوری دلالان و فروشندگان دلار و ارز از خیابان‌ها تذکر دادند.

قاضی‌پور نماینده ارومیه و خجسته نماینده همدان به وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، جهاد کشاورزی و کشور و همچنین امیرآبادی و فراهانی، نماینده قم به وزیرراه و شهرسازی، دادگستر، جهاد کشاورزی و کشور درخصوص لزوم حل فوری مشکل حل فوری پدیده شانیدیز تذکر دادند.

قاضی پور، بشیری، خجسته، امیرآبادی فراهانی نمایندگان ارومیه، پاکدشت، همدان و قم به وزیر کار در تسری در صدور حکم بازنشستگان پیش از موعد توسط سازمان بازنشستگی کشور تذکر دادند.

خجسته و قاضی‌پور نمایندگان همدان و ارومیه به وزیر راه به لزوم مقابله با ایجاد سردرگمی در میان خریداران مسکن با ارائه بسته‌های متفاوت و متناقض تذکر دادند و به وزیر بهداشت لزوم برخورد با حاشیه سازان و عوامل بیمارستان‌ها در زمینه امور پزشکی و اورژانسی درخصوص عدم پذیرش بیماران تذکر دادند.

خجسته نماینده همدان به وزیر راه وشهرسازی لزوم افتتاح و بهربرداری از پروژه آزادراه تهران – همدان که در شهریورماه باید به اتمام می‌رسید، تذکر داد.

نیازآذری نماینده بابل به وزیر بهداشت در تسری اجرای کردن بیمارستان جایگزین شهید یحیی نژاد بابل تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر جهاد کشاورزی توضیح علت واگذاری 44 هزار هکتار از مرغوب‌ترین زمین‌های منابع طبیعی شهر جوانرود به دو نفر از آقازاده‌ها تذکر داد.

دهقان نماینده چناران به وزیر ورزش و جوانان لزوم تکمیل سالن ورزشی 1300 نفری شهر چناران تذکر داد.

صرامی فروشانی و حاجی نماینده خمینی شهر و برخوار به وزیر امور اقتصادی توضیح علت عدم تعیین تکلیف سهامداران شرکت پدیده شاندیز تذکر دادند.

سودانی نماینده اهواز به رییس جمهور لزوم اختصاص اعتبارات خاص برای حقوق و مزایایی بازنشستگان صنعت فولاد کشور در بودجه سالانه و برنامه پنج ساله لزوم رسیدگی به وضعیت بازنشستگان کشوری و چاره‌اندیشی برای اداره معیشت آن‌ها و لزوم تعیین و تکلیف سرمایه گذران موسسه پدیده شاندیز تذکر داد.

مهناز بهمنی نماینده سراب به وزیر آموزش و پرورش لزوم اقدام مناسب جهت افزایش حقوق معلمان با تورم جامعه و توضیح علت عدم برنامه‌ریزی جهت تامین حداقل رفاه معیشتی فرهنگیان و به وزیر بهداشت لزوم اجرای شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب سال 86 هیات وزیران تذکر داد.

بهمئی نماینده رامهرمز به وزیر کشاورزی توضیح علت عدم پرداخت خسارت بیمه آبی کشاورزان رامهرمز و رامشیر تذکر داد.

دهقان نماینده چناران به وزیر نیرو لزوم جلوگیری از فشارهای غیرمنطقی و دستورات غیرکارشناسانی شرکت آب منطقه شرکت خراسان رضوی به روستای طرقبه و شاندیز و به وزیر نفت لزوم دستور گازرسانی به روستاهای سیدآباد و حومه و لزوم جلوگیری از اعمال غیرقانونی شرکت آب منطقه‌ای شرکت خراسان رضوی در مسدود کردن حق‌آبه کشاورزان از سد و جلوگیری از آمدن فشار به مردم تذکر داد.

فرهنگی نماینده تبریز به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و کار ضرورت پیش‌بینی پرداخت به موقع فرهنگیان عزیز و بازنشستگان و اجتناب در تاخیر در آن تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر کشور درخصوص عدم اجرایی شدن مصوبه تردد مسافر از مرز شوشمی به دلیل عدم انجام هماهنگی‌های لازم با دولت اقلیم کردستان عراق و همچنین دلیل بسته شدن مرزهای شوشمی که باعث تعطیلی بازارچه های مرزی و تشدید مشکل بیکاری در سطح اورامانات شده است، تذکر داد.

قاضی‌پور و بشیری نمایندگان ارومیه و پاکدشت به وزیر راه درخصوص برخورد با خاطیانی که پروانه هواپیمای داخلی را با تاخیر انجام می دهند و همچنین به وزیر تعاون درخصوص تسری در پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق آنان و به رئیس‌جمهور در زمینه تسری در پرداخت حقوق معلمان و پرداخت مطالبات آن‌ها تذکر دادند.

طبیب‌زاده‌ نوری نماینده تهران به وزیر امورخارجه درخصوص تعیین تکلیف معلمان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به امارات که از آن کشور ممنوع الخروج شده اند، تذکر داد.

جوکار نماینده یزد به وزیر کار درخصوص پرداخت حقوق کارگران در موقع مقرر و جلوگیری از ضایع شدن حقوق آنها، تذکر داد.

دواتگری نماینده مراغه درخصوص الزام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تامین نقدینگی برای پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری‌های جوان قلعه و خداجو تذکر به وزیر کشور تذکر داد.

ملک‌شاهی نماینده کوهدشت به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص پرداخت قیمت ذرت به درت کارانی که چندین ماه است ذرت خود را تحویل داده اما دستمزد آن پرداخت نشده است تذکر داد.

حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به وزیر کار درخصوص علت عدم رسیدگی به حقوق کارگران شرکت تبریز کفمرند و به رئیس جمهور انتقال ادارات دولتی از منطقه آزاد ارس به شهر هادی شهر تذکر داد.

منظری توکلی نماینده بافت از وزیر دفاع درخصوص اینکه چرا ماده 190 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران جهت حل بسیجیان سربازان سپاه و پاسداران در استان کرمان اجرای نشده است، و به وزیر کار درخصوص اینکه چرا قرارداد تمامی پزشکان و مراکز درمانی با صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کرمان لغو و 3 ماه است که حقوق آن‌ها داده نشده است، تذکر داد.

احمدی نماینده کنگاور به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص رفع چغندرکاران و پرداخت پول شهرستان‌های حوزه انتخابیه توسط کارخانجات قند تذکر داد.

دهقان نماینده چناران به وزیر امور اقتصادی درخصوص دستور جلوگیری از فشارهای مالیاتی به کسبه جز و چند برابرشدن مالیات در مناطق طرقبه و حومه تذکر داد.

هروی نماینده قائنات و زیرکوه به وزیر صنعت معدن و تجارت درخصوص تخیر معنادار در راه‌اندازی کارخانه فولاد قائنات تذکر داد./924/د102/ج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها