امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
يک عضو مرکزيت حزب منحله مشارکت مي گويد مجلس خبرگان بايد رنگ و بوي امام بگيرد.
يک عضو مرکزيت حزب منحله مشارکت مي گويد مجلس خبرگان بايد رنگ و بوي امام بگيرد.
    مصطفي درايتي مشاور رئيس جمهور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ اين سوال که «يادگار امام سرانجام براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگي کردند. در اين رابطه چه نظري داريد؟ گفت: «به نظرم حضور حاج سيدحسن آقا در اين عرصه خيرات و برکات فراواني دارد. در واقع حضور ايشان در خبرگان به اين مجلس وزانت مي دهد. حضور ايشان همچنين باعث ايجاد شور ميان آحاد مردم براي مشارکت بيشتر در انتخابات مي شود و با انتخاب ايشان که نواده امام(ره) و شخصيتي معنوي هستند، مجلس خبرگان رنگ و بوي امام را پيدا خواهد کرد.»
    طي هفته هاي اخير برخي وابستگان حزب مشارکت، سازمان مجاهدين (انقلاب) و کارگزاران خط مشابهي را پيگيري کرده اند، همين موضوع سوال مهمي را پيش مي کشد مبني بر اينکه افراطيون مدعي اصلاح طلبي در دوره تجديدنظرطلبي چه نسبتي با امام داشته اند؟
    
    اعلام ختم انقلاب!
    شايد نهايت رسوايي مدعيان اصلاح طلبي در سخنان گنجي در حاشيه کنفرانس برلين (فروردين 75 در مصاحبه با تاگس اشپيگل) سايتونگ پديدار شد که مدعي شد «خميني به موزه تاريخ خواهد رفت». گنجي در مصاحبه با روزنامه آلماني گفته بود: ما تلاش مي کنيم خميني را به گونه اي تفسير کنيم که مخالف با دموکراسي نباشد. خميني ديگر وجود ندارد، آنچه وجود دارد، فقط برداشت هاي ما از سخنان اوست. اما، او به هر حال يک روزي به موزه تاريخ خواهد رفت و هيچ کس نمي تواند جلوگيري کند!! وي همچنين گفته بود: «در يک جامعه مدني جدايي دين از سياست، يک امر بديهي است، وقتي شما جامعه را مدرنيزه کنيد، اين جدايي بالاخره پيش خواهد آمد»! در اين هنگام، خبرنگار آلماني که از اظهارات گنجي ذوق زده شده بود، مي گويد «سخنان خوشحال کننده اي است»!... گنجي پس از فرار از کشور هتاکي را بالابرد و منکر وجود امام زمان(عج) شد. اما پيش و پس از اظهارات گنجي، علائم ارتداد افراطيون نسبت به حضرت امام خميني(ره) بارها هويدا شده است؛ از آشوبگري هاي زنجيره اي در سال هاي 78 و 88 تا شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه و آتش زدن تصوير حضرت امام و خط کشيدن بر عنوان جمهوري اسلامي.
    پيش از گنجي عليرضا علوي تبار سردبير روزنامه سعيد حجاريان بود که به عنوان استراتژيست جبهه اصلاحات تصريح کرد که «جبهه مشارکت متشکل از سه طيف خط امامي، چپ جديد و تکنوکرات است و خط امامي هايي که از جمله به خاطر ارادت به امام مقابل منتظري ايستادند در اين حزب به حاشيه رانده خواهند شد.» اين اظهارات هنگامي تاييد شد که رسانه هاي زنجيره اي «ختم انقلاب» را کليد زدند و به ولايت فقيه حمله کردند و در ماجراي فتنه و آشوب 88 ميان امام و منتظري، منتظري را برگزيدند در حالي که دفتر وي خانه تيمي باند تروريست مهدي هاشمي، نهضت آزادي و طيف هاي ديگر نفاق شده بود. پيش بيني علوي تبار درباره سرنوشت حزب مشارکت و جدايي آن از خط امام درست و دقيق بود.
    
    دفاع معين از گروهک نهضت آزادي و اعتراض حميد انصاري
    پيش از سخنان گنجي و علوي تبار، هنگامي که بهزاد نبوي عضو مرکزيت سازمان مجاهدين انقلاب (نايب رئيس و رئيس بعدي هيئت مديره شرکت نفتي پتروپارس) گفت «برخي مواضع امام را نمي پسنديدم»، برخي ناظران تصور کردند او نظر شخصي خود را گفته است اما روزنامه شرق 25 فروردين 94 در تيتر اصلي خود از اظهارات مصطفي معين نامزد مشترک حزب مشارکت و نهضت آزادي رونمايي کرد که نامه امام در مورد نهضت آزادي را زير سوال برده و گفته بود «در صورت فرض بر صحت اين نامه بايد گفت که حدود بيست سال از زمان صدور آن گذشته است و نبايد با استناد به صدور يک نامه در دو دهه پيش، کشور را از توان مديريتي و فکري اين نيروها محروم ساخت.»!
    پس از اين ماجرا حميد انصاري قائم مقام موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) در نامه اي به مصطفي معين ضمن ابراز تاسف از تلاش وي براي خدشه در اصالت نامه امام درباره نهضت آزادي اعلام کرد اين کار او را از آراي ميليوني مردم مسلمان محروم خواهد کرد.
    وي خطاب به نامزد حزب مشارکت تاکيد کرد «درج اين سخنان و استقبال روزنامه شرق با تيتر درشت و شرحي که بر آن زده و آن را «نقطه اوج دفاع طيف راديکال جبهه اصلاحات از حضور اپوزيسيون قانوني در سيستم مديريتي حکومت» تلقي کرده است، با توجه به خط مشي و راهي که اين روزنامه مدتها در پيش گرفته است چندان دور از انتظار نمي باشد اما با شناختي که از تعهد و آگاهي هاي شما نسبت به حقايق تاريخ انقلاب اسلامي دارم اظهار چنين سخني بسيار بعيد و غيرمنتظره مي نمايد... شما واقفيد که پيش از اين و در زمان شروع زمزمه ترديدافکني نسبت به اصالت اين نامه از سوي جريان سياسي مذکور، مرجع قانوني و تعيين شده از سوي حضرت امام و مجلس شوراي اسلامي رسما نظر خويش را درباره اصالت و خدشه ناپذيري اين سند مهم از آثار امام خميني به آگاهي عموم و نهادهاي نظام رسانيده است. يادآور مي شوم چنانکه قبلادر اطلاعيه موسسه ياد شده اعلام گرديده، آنچه که در نامه حضرت امام در بيان ماهيت جريان سياسي موصوف آمده است مضمون و يا عين همان مواضعي است که در پيام منشور روحانيت، وصيتنامه و ده ها سخنراني و ديگر پيام هاي امام منعکس مي باشد؛ آيا در اصالت اين اسناد و آثار نيز ترديد وجود دارد؟!».
    
    شکوري راد: به امام ارادت داريم
    رضا خاتمي: بايد امام را نقد کنيم!

    پس از اين ماجراي افتضاح، علي شکوري راد رئيس ستاد انتخاباتي معين، محمدعلي انصاري را متهم کرد که از سوي جرياني خاص به اظهارات معين پاسخ داده است و در پايبندي و ارادت معين و حزب مشارکت به انديشه هاي امام ترديدي وجود ندارد. نامزد افراطيون در آن انتخابات پنجم شد و سخن کروبي درست درآمد که در واکنش به نظرسنجي حزب مشارکت مبني بر راي 19 ميليوني معين گفته بود، شما سر کوچه خودتان نظرسنجي مي کنيد و آن را به مردم تعميم مي دهيد.
    اما فراتر از سرنوشت عبرت آموز معين، تکذيبيه شکوري راد و ادعاي ارادت به امام خيلي دوام نياورد چنان که محمدرضا خاتمي اولين دبيرکل حزب مشارکت که به واسطه همسر خود زهرا اشراقي با برخي اعصار بيت امام خويشاوندي دارد، خرداد 87 در مصاحبه با ماهنامه رويش مدعي شد «امام را بايد نقد کنيم!». و در اين مصاحبه گفته بود. «وقتي مطالب اما را بررسي مي کنيم، چيزهايي به سود و چيزهايي هم به ضرر ما است متاسفانه ما امام را به يک شخصيت دست نيافتني تبديل کرديم که حتي بحث در مورد ايده ها و افکارشان، امروز مجاز شمرده نمي شود. ممکن است چند سال ديگر خيلي دير شده باشد. بحث نقادي امام بايد طرح شود تا ديدگاه هاي اصلي ايشان مشخص شود. ما که امام را معصوم نمي دانيم. امکان دارد که ايشان هم در دوره اي کمي و کاستي داشته باشند.»
    
    فتنه و آشوب 88 نهايت نفاق و عناد افراطيون
    يک سال بعد که سران مشارکت و مجاهدين و برخي اعضاي مجمع روحانيون و کارگزاران آشوب 88 را کليد زدند معلوم شد اين جماعت با اصل جمهوريت در راي مردم، ولايت فقيه و جمهوري اسلامي مسئله دارند و حتي نمي خواهند به قانون اساسي تمکين کنند. اوباش وابسته به حزب مشارکت روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط کشيدند و شعار دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» اما چون اين ياغي گري به سرشکستگي و هزيمت انجاميد، حزب مشارکت 25 آذر 88 مدعي شد «ما بار ديگر بر هويت خط امامي خود تاکيد کرده و اعلام مي داريم که افتخار ما وفاداري به انديشه و آرمانهاي والاي امام و انقلاب اسلامي و مقابله با انحرافاتي است که طي سالهاي اخير در اين باره ايجاد شده است. امام بر ميزان بودن راي ملت در اداره امور کشور و تحقق جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد تاکيد فراوان داشت و ما نيز امروز خواسته اي جز اين نداريم» ادعاي ارادت به «جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد» در حالي است که تحريک شدگان اين حزب از جمله در حاشيه راهپيمايي عظيم و پرشکوه ملت ايران در روز قدس، «اسلام» را از جمهوري اسلامي حذف کرده و شعار «جمهوري ايراني» سر داده بودند.
    
    تله گذاري براي سيدحسن به بهانه عروسي پسر ميردامادي
    6 ماه پس از اين واکنش منافقانه (خرداد 89)، برخي دست اندرکاران فتنه به بهانه عروسي پسر محسن ميردامادي دبيرکل حزب مشارکت گرد هم آمدند و موسوي و خاتمي و کروبي و موسوي خوئيني ها و بهزاد نبوي و رضا خاتمي و تاج زاده و شکوري راد و جلايي پور و شيرزاد و... را دور هم جمع کردند. متاسفانه بنابر تصاوير منتشره، سيدحسن خميني و سيد ياسر خميني با سران فتنه دور هم و پشت ميز فتنه بودند. اين عکس با ذوق زدگي رسانه هاي ضدانقلاب مواجه شد هرچند که پس از حضور سيدحسن خميني در ديدار عمومي با رهبر معظم انقلاب، همين رسانه ها به وي اهانت کردند.
    
    سحرخيز: اصلاح طلبان ديگر علاقه اي به آقاي خميني ندارند
    4سال بعد - 2 آذر 1393 - مديرکل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد در دولت اصلاحات به عنوان يکي از گردانندگان و حاميان اصلي نشريات زنجيره اي، از يک راز رونمايي کرد. عيسي سحرخيز در مصاحبه با سايت جرس گفت: «خيلي از اصلاح طلبان برخلاف اول انقلاب ديگر علاقه اي به آقاي خميني ندارند.»
    وي در اين مصاحبه با يادآوري نحوه آشنايي اش با سيدمحمد خاتمي و همکاري هايش با وي، گريزي هم به ماجراي «خروج از حاکميت» که توسط تعدادي از اصلاح طلبان در دوران دولت دوم خرداد مطرح شد، زده و يادآور شده است: بحث هايي مانند خروج از حاکميت مباحث داخلي اصلاح طلبان بود. از لحاظ تئوريک هم روي آنها کار مي شد.
    سحرخيز همچنين «تغيير قانون اساسي»، «تغيير ساختاري قوه قضائيه» و «حذف نهاد ولايت فقيه» را جزيي از اصلاحات ساختاري (!) مي داند و اضافه مي کند: ما در اول انقلاب اشتباه کرديم که با خوش بيني بسيار و اوليه به آيت الله خميني، به ولايت فقيه هم باور داشتيم.
    پس از اين اظهارات، برخي اصلاح طلبان مدعي شدند سحرخيز ]با وجود مديرکلي مطبوعات در دولت اصلاحات[ مورد حمايت اصلاح طلبان نبوده است اما نامه خاتمي به سحرخيز نشان از حمايت رئيس دولت اصلاحات از اين محکوم فتنه داشت. در اين نامه خاتمي به تمجيد، دفاع و حمايت از سحرخيز که آن زمان به دليل اقدامات ضدامنيتي و مشارکت در فتنه 88 محکوم به زندان شده بود، پرداخته و خطاب به سحرخيز نوشته بود: جناب آقاي سحرخيز! بسيار متاسفم که با وجود بيماري و علي رغم مخالفت پزشکان، مجددا به زندان اعزام شده ايد و اين کم توجهي مسئولان به هيچ وجه قابل قبول نيست. سحرخيز چند ماه پيش به عنوان يکي از عناصر نفوذي شبکه ساز بازداشت شد.
    
    امام مقدس است پس دوباره نقاب بزنيد!
    دوباره نقاب امام مقدس است بزنيد!

    پس از لو رفتن هويت واقعي افراطيون در معارضه با امام خميني(ره) که با نهضت مردم در حماسه الهي 9 دي مواجه شد (آرمان هاي راهبردي آن حضرت، سران جريان نفاق جديد به عنوان دستور سازماني خواستار بازگشت از موضع صريح مقابله و محاربه، به موضع استتار و نفاق شده اند. آنها در اين فاز اصرار دارند بر حل و موضع عناد با امام، با نام خميني که به اعتراف خودشان در سايت هايي نظير جرس، همچنان عنوان مقدس و سکه رايج است، بازي کنند و مقدمات فتنه گري جديد - غبارآلود کردن فضا و سلب قدرت تشخيص باطل از حق - را از مردم بگيرند. به همين دليل نشريات کارگزاراني نظير صدا که سابقه اعلام «ختم انقلاب» را دارند از تيترهايي نظير «خميني جوان، کليد خبرگان» (12 آبان 96) و عناويني نظير «آيت الله» و «علامه» براي سيدحسن بهره مي گيرند. علاقمندي ويژه طيف افراطيون و کارگزاران در حالي است که پيش از اين محمد هاشمي معاون سياسي مستعفي کارگزاران، علت جدايي خود از اين حزب را جذب برخي اعضاي جديد (که محمد قوچاني سردبير نشريات کارگزاران نيز از اصلي ترين آنهاست) عنوان کرده و گفته بود: من نگرانم سرنوشت حزب مشارکت براي کارگزاران تکرار شود. من مقلد خط امام هستم و نمي توانم بپذيرم که حزب را ليبرال يا دنباله رو بازرگان معرفي کنند.
    
    بي مبالاتي هاي 84 عکس مصدق بود و امام نبود!
    در حقيقت اين لاف گزاف است که افراطيون ادعا کنند مي خواهند خبرگان رنگ و بوي خميني را بگيرد حال آن که اصل معارضه آنها با نهضت و نظام و جمهوريت و ولايت و جمهوري اسلامي اي است که امام پايه گذاري کرد. دليل رويکرد منافقانه اخير افراطيون را بايد در اعتراف 5 شهريور 1384 بهزاد نبوي و مصاحبه او با خبرگزاري ايسنا جست وجو کرد. آن زمان جبهه نفاق با وجود حمايت از معين، هاشمي و کروبي، شکست سهمگيني در انتخابات خورده بود. بهزاد نبوي متاثر از اين فضا گفته بود «شخصا معتقدم ما غفلت هايي داشته ايم. در انتخابات اخير در شهرستاني در ستاد انتخاباتي سخنراني داشتم، هر چه نگاه کردم يک عکس از امام - در حالي که از ديگران عکس بود - نديدم. خصوصي به برگزارکننده گفتم که مگر ما تغيير کرده ايم که خجالت مي کشيم عکس حضرت امام را بزنيم؟ من به مرحوم مصدق احترام مي گذارم و او را به عنوان يک رهبر ملي و مبارز ضداستعماري و اصلاح طلب ايران مي شناسم ولي اگر در جمع اصلاح طلبان عکس مصدق باشد ولي عکس حضرت امام نباشد، تعجب آور خواهد بود. اين بي مبالاتي ها وجود داشته و بعضا برخي سعي کرده اند صبغه ارتباط با خط امام را بپوشانند که اين امر بايد جبران شود».
    اين جريان 4 سال بعد به واسطه پنجه کشيدن به دستاوردها و ميراث هاي اصلي خط امام(ره) شکلي وارونه به خود گرفت!
    گزارش مستند کیهان: ردّ پاي خط نفاق از کينه توزي تا لاف ارادت به امام(ره) 
                           
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها