امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
بی بی سی، رسانه سلطنتی انگلیس که از مدت ها پیش، مسئله سازی در خصوص حقوق بشر و همچنین نقض حقوق بانوان در ایران را در دستور کار قرار داشت، از چندی پیش بر روی تبعیض جنسیتی و مسائلی از این دست متمرکز شده تا از این باب، افکار عمومی را در جهت مخالفت با مبانی اسلام و نظام اسلامی تحریک کند. چنانچه این شبکه در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) که به عنوان روز جهانی «رفع خشونت علیه زنان» از آن یاد می‌شود، در برنامه‌های متعدد خود ایران را به نقض حقوق زنان متهم کرد. پیش از آن نیز این رسانه در گزارشی تحت عنوان "زنان ایرانی برای آزادی مبارزه می کنند" به وضعیت آزادی زنان در ایران پرداخته و نادیده گرفتن اصول مذهبی و کشف حجاب و خوانندگی زنان در اماکن عمومی و... را نشانه های آزادی و احترام جامعه زنان معرفی نمود!

همراهی همزمان خانواده جنجالی با سیاستهای بی بی سی!

تمرکز و خط دهی این رسانه انگلیسی در موضوع تبعیض جنسیتی و محدودیت بانوان در ایران متاسفانه با همراهی برخی از جریان های سیاسی داخل کشورمواجه شده است. از جمله خانواده و منسوبان آقای هاشمی رفسنجانی که طی سالهای اخیر در موارد متعددی نظیر حضور در انتخابات ۹۲، ماجراهای مهدی هاشمی، فتنه ۸۸ و... با بی بی سی هم جریان شده بودند، در این موضوع خاص نیز گویا به یک جهت می روند.

فائزه هاشمی که در اتخاذ مواضع شاذ و زاویه دار با مبانی انقلاب و نظام شهره است، در ماه های اخیر نیز ترجیح داده با رسانه های غربی همنوا شده و بر طبل محرومیت بانوان در ایران بکوبد. وی چندی پیش طی سخنانی کاملا مغایر با مبانی اسلام در خصوص اولویت، میزان و جنس فعالیت بانوان، " حضور زن در خانواده" را سیاست غلطی دانست که باید اصلاح شود. او همچنین پیشرفت بانوان را در انتصاب آنان به مناصب مدیریتی اعلام کرد.

این عضو حزب کارگزاران در ادامه ضمن توهین به خیل بانوان تحصیلکرده و موثر در جامعه اسلامی، آنان را پیاده نظام جامعه معرفی کرده که باید به ژنرال ارتقا یابند![۱]

فائزه هاشمی که پیشنهادش در خصوص دوچرخه سواری بانوان در دهه ۷۰ به جنجالی گسترده در کشور و حتی تخریب وجهه پدرش منجر شده بود، اینبار نیز طی پیشنهادی بامزه به حضور بانوان در استادیوم ها اشاره کرد و گفت: " مثلا در بحث حضور زنان در استادیوم به جای آنکه مردان را کنترل کنند تا فضای ناامنی و بی ادبی را در ورزشگاه‌ها ایجاد نکنند می‌گویند چون این فضا مودبانه نیست حضور زنان در آن ممنوع است. در حالی که می‌شود چند باری حضور مردان را در ورزشگاه‌ها محدود کرد و زنان را وارد استادیوم‌ها کرد تا شاهد تاثیرات بهتری در وضعیت استادیوم‌ها باشیم."!

با همه اینها اما مهمترین قسمت از مواضع جدید دختر آقای هاشمی را باید مرتبط به انتخابات آتی اسفندماه تفسیر کرد. جایی که مواضع برخی سیاسون کشور با سیاست های خصمانه غربی ها در عمل هماهنگ شده است. فائزه هاشمی در این خصوص می گوید: اگر زنان در انتخابات‌ها به زنان کاندیدا رای بدهند و به توانایی‌های خودشان باور داشته باشند قطعا حضور آن‌ها در قدرت بیشتر خواهد بود و نقش بیشتری در اداره جامعه خواهند داشت. هم اکنون در مجمع نیروهای اصلاح طلب درنظر گرفته‌ایم تا میانگین حضور زنان در لیست های انتخاباتی تهران و شهرستان‌ها حداقل ۳۰ درصد باشد.

به گفته وی لازم است که بانوان سهم بیشتری از لیست‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌ها داشته باشند تا برای این تغییرات فرهنگی قدرت لازم را نیز در اختیار بگیرند.

همچنین فاطمه هاشمی، دیگر عضو حاشیه ساز خانواده آقای هاشمی، در روز های اخیر، بر طبل تبعیض جنسیتی در کشور کوبیده و تعداد بیشتر نماینده های زن را راه حلی در این خصوص دانست. وی گفت: اگر زنانی که حامی زنان هستند به مجلس راه پیدا کنند قطعا در کاهش تبعیض‌های بین زنان و مردان اثرگذار خواهند بود و ما شاهد وضع قوانین مثبتی در این زمینه در آینده خواهیم بود.

سیاست های فمینیستی دور از انتظار

همراهی با سیاست های فمینیستی غربی ها به موارد فوق محدود نمی شود و در مواردی معاونت بانوان ریاست جمهوری نیز اقدامات دور از انتظاری را در این راستا داشته است. خانم مولاوردی طی ماه های گذشته بارها و بارها در خصوص "تبعیض جنسیتی" در ایران سخن گفته و خوراک خبری مناسب را از جانب "یک مقام دولتی" برای رسانه های ضدانقلاب فراهم نموده است، به گونه ای که کمتر سخنرانی و یا اظهار نظری را از معاونت بانوان ریاست جمهوری می توان سراغ گرفت که خانم مولاوردی در آن به مسئله تبعیض جنسیتی و محرومیت بانوان در کشور نپرداخته باشد.

پیگیری این اظهارات و سیاست ها از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا جایی پیش رفت که اعتراض اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشت. این نمایندگان نسبت به اولویت معاونت یادشده به موضوعات شعاری و نمایشی نظیر حضور بانوان در مسابقات فوتبال و والیبال و یا حضور ۳۰ درصدی زنان در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان اعتراض کرده و تصریح نمودند: متأسفانه ما در این دوسال به جز کارهای نمایشی و تبلیغات در حوزه زنان کار دیگری ندیده‌ایم و به شدت در مورد این مسائل معترض هستیم.

این نمایندگان به صراحت اعلام کرده اند که "برگزاری نشست‌هایی تحت عنوان نشست‌های تخصصی با حضور افرادی که اعتقادات فمینیستی دارند و با حمایت مالی مجموعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جای تأمل و تأسف دارد."

خط رسانه ای هماهنگ میان خانواده آقای هاشمی رفسنجانی و رسانه های ضد انقلاب به ویژه بی بی سی دیگر عیان شده است. این اتفاق تأسف آور البته از زاویه ای دیگر مثبت ارزیابی می شود چرا که نگرانی های سالهای پیش دلسوزان از انحراف سیاسی فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به اثبات رسانده است.

۱. http://meftahnews.ir/64539
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها