امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
همزمان با تحولات در عراق، ‌سوریه و یمن چندی است که اخبار و گزارش ها در وبگاهها و شبکه های مجازی از ترافیک و ترانزیت پروازی گسترده هواپیماهای خارجی بر فراز آسمان فلسطین اشغالی حکایت دارد.

این در حالی است که خبرگزاری های غربی و صهیونیستی از برپایی مانور ارتش این رژیم با هدف آمادگی برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش خبر می دهند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد، هفته گذشته نیروهای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مانوری برای مقابله با سناریویی برگزار کردند که در آن داعش به اراضی اشغالی حمله می‌کند.

بر اساس این گزارش، در این رزمایش گردانی از چتربازان اسرائیلی نیز حضور داشتند.

در یک نگاه می بایست ترافیک پروازی شدید در فرودگاههای رژیم صهیونیستی را به پای این مانور نظامی نوشت لیکن فرود همزمان هواپیماهایی با پرچم آمریکا،‌عربستان سعودی، آلمان، ترکیه،‌انگلیس،‌اردن و چند کشور دیگرکه تعداد آنها از ۳۰ کشور هم تجاوز می کند در فرودگاهایی نظیر بن گورین،‌ تل اویو و چند فرودگاه متروکه دیگر چه ارتباطی می تواند به این مانور داشته باشد مگر اینکه سناریوی دیگری باعث هجوم همزمان این تعداد هواپیما به درون فلسطین اشغالی شده باشد.
سناریویی که می تواند فراتر از برپایی یک تمرین نظامی بلکه آمادگی برای یک جنگ احتمالی محدود یا نامحدود باشد.

به نظر می رسد برپایی تمرین نظامی برای آمادگی جهت مقابله با داعش پوششی باشد برای تحرکاتی دیگر تا در لوای آن انتقال تجهیزات و هماهنگی ها برای تدارک یک ماجراجویی تازه به نحو مطلوبی انجام گردد.

بویژه اینکه تحولات در سوریه با سرعت پرشدتی به نفع ارتش و جریان مقاومت در حال تغییر است و با حضور روسیه مواضع گروههای تروریستی هم پیمان با غرب و رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری سقوط می کند.
علاوه براین تمامی مناطق استراتژیک که عقبه های امدادی گروههای تروریستی به سوی ترکیه را شامل می شد زیر بمباران جنگنده های روسی قرار گرفته و انتقال کمک های امدادی از این محورها ناممکن شده است.

در حال حاضر و بویژه پس از انسداد راههای امدادی از ترکیه تنها مسیر امدادی باقی مانده برای گروههای تروریستی مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی است که هم اینک راه انتقال امداد پزشکی به گروههای تروریستی محسوب می شود.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل روز چهارشنبه مستندات جدیدی از کمک‌رسانی رژیم صهیونیستی به تروریست‌های فعال در سوریه منتشر کرد.

دیلی‌میل در این گزارش افشاگرانه تصاویر و فیلم‌هایی اختصاصی از کمک های بویژه پزشکی اخیر رژیم صهیونیستی به عناصر تروریستی منتشر کرده است.

این روزنامه انگلیسی، می‌نویسد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی، تقریباً هر شب شبه‌نظامیان در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را درمان می‌کنند. به نوشته دیلی‌میل این نیروها از سال ۲۰۱۳، بیش از ۲۰۰۰ نفر را با هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیون «شکل» (۸.۷ میلیون دلار) نجات داده‌اند. تل اویو مدعی شده عملیات کمک‌رسانی به تروریست‌های سوریه، صرفاً «جنبه‌های بشردوستانه» دارد، اما حتی تحلیلگران غربی نیز به دلایل راهبردی به عنوان زیربنای اصلی این اقدام اشاره می‌کنند.
تحلیل‌گران به نوشته دیلی‌میل می‌گویند هدف اصلی رژیم صهیونیستی، در واقع مهار نیروهای حزب‌الله و ایران در سوریه است.
دیلی‌میل به صراحت اشاره کرده بسیاری از شبه‌نظامیانی که سربازان رژیم صهیونیستی آنها را معالجه کرده‌اند نیروهای سلفی و یا اعضای جبهه‌النصره، وابسته به گروه تروریستی القاعده هستند.
انتشار این خبر در کنار اخبار جست و گریخته درباره پروازهای ترانزیتی وردی به فرودگاههای رژیم اسراییل که شامل شمار زیادی از هواپیماهای باری با ملیت های مختلف است از تحرکات احتمالی نظامی در اینده خبر می دهد. خصوصا اینکه ملیت هایی که هواپیماهایشان در فرودگاههای اسراییل فرود می ایند عمدتا کشورهایی هستند که در تحولات سوریه در یک جبهه پشت گروههای معارض و تروریستی سوریه قرار دارند.
هدف سناریوی احتمالی گشودن جبهه ای جدید در برابر حزب الله یا سوریه و یا ایران است تا به این ترتیب تمرکز این جریانها از درون سوریه خارج و به این ترتیب محاصره ای که علیه تروریست ها در سوریه ایجاد شده شکسته شود و مسیرهای امدادی به این گروهها برای حمایت بیشتر فعال گردد.
نکته قابل توجه پروازهای متعدد هواپیماهای سعودی و ترکیه ای به فرودگاههای اسراییل است که در تحولات سوریه بیش از همه متحمل شکست شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها