امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

اکواریوم بنگلور


Aquarium Bangalore

بنگالورو (نام سابق آن بنگلور) مرکز استان کارناتاکا و شهری در کشور هندوستان است و با ۷۴۱ کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر (در سال ۲۰۰۷) یکی از شهرهای بزرگ این کشور به حساب می آید.دیدنی های هند را در بنگلور میتوان مشاهده کرد

اکواریوم بنگلور یکی از جادبه های گردشگری بنگلور میباشد ساختمان آکواریوم بنگلور به صورت الماس شکل گرفته است و در سال 1973 افتتاح شد. این آکواریوم  در پارک کوبن در جاده کاستوربا واقع شده است. آکواریوم بنگلور دومین آکواریوم در هند است.آکواریوم از سه طبقه تشکیل شده است.

طبقه اول دارای 14 بخش و طبقه دوم دارای دو ردیف از 69 بخش متوسط و کوچک. از ویژگی های منحصر به فرد  آکواریوم این است که ماهی ها در محیطی مشابه زیستگاه اصلیشان که به آن عادت کرده اند قرار میگیرند .آکواریوم برای بازدید کنندگان از ساعت 10 صبح تا 7.30 بعد از ظهر  همه روز به جز پنج شنبه ها باز است


ويدهانا سودا بنگلور

بنگلور يك شهر آرام و دانشجويي با جمعيت حدود شش ميليون نفر به عنوان مرکز ايالت کارناتاکا يکی از سرسبزترين و خوش آب و هوا ترين شهرها در هند می باشد  که به باغ شهر  مشهور است .ويدهانا سودا  از مكانهاي ديدني بنگلور هند میباشد این مکان دیدنی در فضای سرسبز واقع شده و ممورد بازدید گردشگران قرار میگیرد این ساختمان دولتي با 46 متر ارتفاع است كه داراي 22 دپارتمان و300 اتاق مي باشد.

بنگلور پليس


Bangalore palace

 بنگلور پليس یکی از اماکن دیدنی بنگلور میباشد که مورد توجه گردشگران است .

بنگلور پليس  یا همان کاخ بنگلور ، کاخی  مجلل و باشکوه میباشد که در  مركز شهر بنگلور واقع شده است . این کاخ در سال 1880 با هزينه يك ميليون روپيه در زميني به مساحت 45000 فوت مربع ساخته شد. اين ساختمان 110 ساله يكي از جاذبه های گردشگري شهر بنگلور و دیدنی های هند بشمار میرود.


كابون پارك بنگلور

cubbon park bangalore

 

بنگلور مرکز استان کارناتاکا و شهری در کشور هندوستان است این شهر یکی از شهرهای بزرگ کشور هند به حساب می‌آید که ۷۴۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و بیش از شش میلیون نفر  جمعیت دارد . آب و هوای خوب ، امنیت اجتماعی بالا، دانشگاه هاي دیرپا و ممتاز و امکانات زیر بنایی عالی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی كه تعداد زیاد دانشجویان خارجی را به خود جذب نموده است از ویژگی های این شهر است.از مکانهای دیدنی بنگلور میتوان به كابون پارك بنگلور اشاره کرد. كابون پارك  كه در سال 1846 در 300 هكتار زمينهاي اهدايي لرد كابون (Lord cubbon) احداث شد و امروزه اين زمين سبز درقلب شهر مدرن بنگلورواقع شده است. اين پارك زيبا مورد علاقه دونده ها و افرادي است كه به پياده روي علاقه دارند. در پارك دو ساختمان قرمز رنگ وجود دارد كه يكي كتابخانه ايالتی و ديگري دادگاه عالی است.بنگلور مرکز فناوری اطلاعات هند مي باشد از اينرو يكي از قطبهاي صنعت نرم‌افزار جهان محسوب مي شود و همچنين واقع شدن‌ِ بنگلور بر سر راههای ارتباطی‌ِ مهم‌ِ هند بر اهمیت و اعتبار آن افزوده است‌.


مجموعه معبد ايسكان بنگلور





Iskontemple complex Bangalore


مجموعه معبد ايسكان بنگلور يكي  از اماكن ديدني  بنگلور است. اين معبد تركيبي از معماري مدرن و قديم هندباستان است کهحومه در شهر بنگلور قرار دارد.
 بنگلور كه نام سابق آن بنگالورو بوده است مرکز استان کارناتاکا و شهری در کشور هندوستان است و با ۷۴۱ کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بیش از شش میلیون نفر و یکی از شهرهای بزرگ کشور هند به حساب می‌آید. اين شهر داراي مردمي خون گرم و مهربان  است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها