امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
واگذاری سهام و پذیرش عضویت شركت تعاوني توسعه و عمران شهرستان تهران

اعلامیه پذیره نویسی

* طبق قانون بخش تعاوني اقتصاد جمهوري اسلامي ايران و نیز سیاستهای کلی اصول 43 و 44 قانون اساس و همچنین به موجب قانون «تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» (مصوب مجلس شورای اسلامی و مؤید شورای نگهبان اساسی) و با مجوز «اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران» (شماره 12347/15/932 مورخ 24/01/1393)؛ بدينوسيله «شرکت تعاونی توسعه و عمران تهران» (در شرف تأسیس) از اهالی محترم شهرستان تهران، «عضو سهامدار» میپذیرد. عضويت براي كليه اشخاص حقيقي واجد شرايط ذيل آزاد است:

+ تابعيت جمهوري اسلامي ايران

+ عدم ممنوعيت قانوني و حجر (حداقل سن 18 سال)

+ خريد حداقل سهام مقرر در اساسنامه

+ درخواست كتبي عضويت و تعهد رعايت مقررات اساسنامه تعاوني

+ متولد یا ساکن و یا شاغل بودن در شهرستان تهران

* هدف و موضوع فعاليت قانونی شركت:

تـسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایـت منابع مردمـی به بخشهای تولیدی، بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا) بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد،

+ موارد ذیل: انجام فعالیتهای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان حوزه فعالیت + سرمایهگذاری، مالکیت و مدیریت در فعالیتها و بنگاههای اقتصادی مربوط + ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی که مرتبط با تحقق اهداف تعاونی باشند + خرید سهام بنگاههای دولتی مستقر در شهرستان حوزه فعالیت که کالاها و خدمات تولیدی آنها در این شهرستان عرضه میشود از طریق مذاکره و مدیریت آنها + سرمایهگذاری در طرحهای توسعهای شهرستان از جمله به صورت شرکت مادرتخصصی(هلدینگ) و با تشکیل شرکتهای اقماری در صورت تصویب مجمع عمومی عادی + تملک اراضی واقع در بافتهای فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری از طریق پرداخت حقوق دولتی و استفاده از تسهیلات قوانین مربوط به تملک اراضی واقع در طرحهای مصوب شهری و روستایی در جهت اهداف تعاونی + استفاده و بهره برداری از فعالیتها، طرحها، زمینها و املاک قابل واگذاری دولت در بخشهای تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان که اگر برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد با تأیید یکی از کمیسیونهای دولت از طریق ترک تشریفات مزایده + مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت تعاونیها + انجام هرگونه معاملات از قبیل خرید و فروش، اجاره و نظایر آن و تملک اراضی، اموال منقول و غیرمنقول و تأمین نیازمندیهای خود به طریق مقتضی و مقرون به صرفه در جهت اهداف تعاونی + خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی.                                 

* ميزان سهم هر عضو: هر يك از متقاضيان عضويت مي‌توانند حداقل 90 سهم و حداكثر 22500 سهم خريداري نمايند.

* مشخصات حساب بانکی: حساب شماره 1/1882583/314/1701 به نام «شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تهران» در نزد «بانک توسعه تعاون» شعبه سپهبد قرنی کد 1701 جهت واریز مبلغ سهام خریداری شده + حساب شماره 2/660744/301/1701 به نام هیئت مؤسس شرکت در نزد «بانک توسعه تعاون» شعبه سپهبد قرنی کد 1701 جهت واریز هزینه‌های تاسیس شرکت تعاونی.

* پيشبيني سرمايهگذاريهاي لازم:

براي انجام فعاليت‌هاي فوق حداقل مبلغ چهارصد و پنجاه میلیارد ريال سرمايه‌گذاري مورد نياز خواهد بود.

* مركز اصلي و شعب: شهرستان تهران

* مدت شركت:  نامحدود

* سرمايه اوليه شركت: مبلغ سرمايه اوليه شركت چهل و پنج میلیارد (000/000/000/45) ريال تعيين شده كه به تعداد 000/500/4 سهم  000/10ريالي و با نام تقسيم شده است.

* هزینههای تاسیس شرکت تعاونی:

تا زمان شروع فعالیت حداقل ده میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که هر یک از «اعضاء اولیه» (نیم درصد جمعیّت تهران معادل پنجاه هزار نفر) مبلغ000/200ریال (معادل بیست هزار تومان) پرداخت می‌نماید.

* چگونگی تخصیص سهام به پذیرهنویسان:

كليه متقاضيان خريد سهام حداكثر تا پايان وقت اداري مورخ 10/07/1393 فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به شعب «بانك توسعه تعاون» در سطح شهرستان تهران نسبت به خرید سهام اقدام نمایند. لازم به ذکر است که؛ متقاضیان محترم تهرانی حداقل يك سوم بهاي سهام خريداري شده را باید نقداً پرداخت نمايند. در هر حال بهاي دو سوم سهام تعهد شده اعضاء بايستي ظرف مدت یکسال تأديه گردد.

در پایان مهلت پذیره‌نویسی، سهام پذیره‌نویسی شده مورد بررسی قرار گرفته و برگ ورود به جلسه مجمع انتخاب نمایندگان بلوکها برای افراد واجد الشرایط صادر و تحویل آنان خواهد شد. مهلت مذکور در صورت لزوم (عدم تکمیل حد نصاب؛ عضویت نیم درصد جمعیت تهران؛ پنجاه هزار نفر اولیه) تمدید خواهد شد.

* مدارک مورد نیاز:

نسخه اول تکمیل شده (برگه درخواست پذیرش عضویت و خرید سهام)

+ یک نسخه از فیشهای واریزی

+ فتوکپی شناسنامه (تمام صفحات)

+ فتوکپی کارت ملی (پشت و رو)

+ یک قطعه عکس 4*3

+ ارائه مدرکی دال بر متولد تهران یا ساکن در تهران و یا شاغل در تهران بودن.

* چگونگی پذیرهنویسی:

اشخاص حقیقی علاقمند به پذیره‌نویسی با داشتن شرایط مذکور باید در مهلت تعیین شده برای پذیره نویسی، با مراجعه به یکی از شعب «بانک توسعه تعاون» در تهران، در پذیره‌نویسی مشارکت نمایند. ضمناً باید مدارک مذکور را به متصدی مربوطه در شعبه بانک تحویل داده و نسخه دوم تکمیل شده (برگه درخواست پذیرش عضویت و خرید سهام) و یک نسخه از فیشهای واریز وجه را بعنوان رسید دریافت نمایند.

* كليه آگهي‌ها تا تشكيل اولين مجمع عمومي عادي، منحصراً در روزنامه ابرار و سایت رسمی شرکت به نشانی اینترنتی: TTOT.IR منتشر خواهد شد.

* اعضاء هیئت مؤسس (به ترتیب حروف الفباء):

دکتر سید رضا ابراهیمی حسنی نیاکی (رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون) + استاد الیاس اروانه جونقانی (بازنشسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاور مجرّب در حوزه تعاون و کارآفرینی) + خانم دکتر لاله افتخاری (نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) + حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی (استاد حوزه و دانشگاه و فعال در عرصه نوآوری و خلاقیّت) + مهندس امید شنعه (مدیرعامل بنیاد کارآفرینی و توسعه تعاون استان تهران) + آیدین ظهوری (حقوقدان) و ...

* طبق قانون بخش تعاوني، مؤسسين هيچگونه مزايايي نسبت به سايرين نخواهند داشت.

 

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به مسئولین محترم شعبات بانک توسعه تعاون در سطح شهرستان تهران یا به نشانی TTOT.ir در فضای مجازی و یا به کادر راهنمای شرکت به نشانی؛ تهران. میدان فردوسی. ابتدای پل کالج. پلاک 858 طبقه 5 مراجعه و یا با شماره تلفنهای ذیل تماس حاصل فرمایید:

09122970570  -  09351327794  -  66720250

هیئت مؤسس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها