امروز چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک بااشاره به دیدار اخیر سفرا و کارداران وزارت امور خارجه با مقام معظم رهری اظهار داشت: در دیدار اخیر که باحضور رئیس جمهور، وزیرامور خارجه و مسئولان عالی رتبه وزارت خارجه برگزار شد مقام معظم رهبری بیانات مهم و ارزشمندی ایراد فرمودند که بسیار مهم و استراتژیک بود.

وی افزود: انقلاب ما و نظام ما دارای موقعیت و مفاهیم عمیق اسلامی، قرآنی و ولایی است چراکه هویت ما هویتی برگرفته از هویت اسلام، عزت، قرآن و ولایت است و امروز ولایت فقیه هدایت گر مدبر و بصیر انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: این هویت را انقلاب ما از نهضت عاشورای حسینی و قیام حماسه ساز عاشورا و امام حسین(ع) وام گرفته و شعار همیشگی ما که برخواسته از همین فرهنگ اصیل عاشورایی بوده، شعار "هیهات من الذله" است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این موارد اصولی است که در قانون اساسی ما درج شده و شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" که از مهمترین شعارهای انقلاب بوده نیز مورد تاکید قانونی اساسی کشور است که در همین راستا حمایت از مردم مظلوم در نقاط مختلف جهان همچون یمن، بحرین، فلسطین، لبنان و عراق و سوریه افتخار ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: هویت اصلی انقلاب اسلامی ایران مبارزه و مقابله با استکبار، استبداد و دیکتاتوری است و ما به این حمایت خود از کشورهای آزادی خواه مظلوم جهان افتخار می کنیم چراکه این روحیه مبارزه با ظلم و جور و حمایت از مظلوم برخواسته از هویت دینی ماست.

امام جمعه اراک بااشاره به تبیین سیاست های خارجی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت ها مجری سیاست های انقلاب هستند و این سیاست ها در دوران حیات با برکت امام راحل(ره) از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب ترسیم و تبیین می شد و امروز نیز بادرایت و بصیرت مقام معظم رهبری سیاست های کلی و اصلی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترسیم و تبیین می شود و دولت ها، چه دولت فعلی و چه دولت قبلی و دیگر دولت ها موظف به اجرای این سیاست ها هستند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: این موردی است که طبق قانون اساسی کشور مشخص شده، چراکه دولت ها طبق قانون اساسی هر 4سال یکبار می آیند اما همانطور که قانون اساسی ما که برخواسته از فقه و دین اصیل اسلام ناب محمدی است مشخص کرده، رهبری ستون خیمه انقلاب و چشم بصیر و آگاه نظام است.

وی افزود: همانطور که اسلام عزیز و قانون اساسی تصریح دارد، رهبری رکن رکین انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری باتقدیر از فعالیت های دیپلماسی وزارت خارجه گفت: از سیاست مداران و مسئولان وزارت خارجه که در طول این مذاکرات تلاش های بسیاری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم اما متذکر می‌شویم که باید در امور گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید از طرف مقابل تضمین لازم را بگیریم و بعد در مقابل به تعهداتی چون کاهش تعداد سانتریفیوژها و دیگر مسائل وارد شویم و مسئولان وزارت خارجه و مجریان برجام باید گوش به فرمان و تدبیر رهبری انقلاب اسلامی باشند چراکه استراتژی و راهبرد در انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری است.

جلوی نفوذ دشمن در کشورهای اسلامی باید گرفته شود

امام جمعه اراک برضرورت تلاش برای رفع وابستگی کشورهای مسلمان به غرب تاکید کرد و گفت: جوامع اسلامی باید از وابستگی و نیاز به کشورهای دیگکر جلوگیری و ممانعت کنند که این با تلاش و همت آنها میسر می شود چراکه کشورهای اسلامی باید تلاش کنند روی پای خود بایستند.

وی افزود: کشورهای مسلمان باید در مباحث اقتصادی به خود اتکا داشته باشند که البته نباید فراموش کرد خوداتکایی به معنای قطع ارتباط با دیگران نیست.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: این یعنی ارتباطات باید بر اساس منافع و مصالح مشترک شکل بگیرد. و نگذاریم بیگانگان در بین مسلمانان نفوذ کنند و کشورهای امت بزرگ اسلامی را در حوزه اقتصادی وابسته خود کنند.

تعامل دانشگاه و صنعت و تولید افزایش یابد

امام جمعه اراک بااشاره به اهمیت و جایگاه سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد گفت: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مسیری راهبردی در جهت رسیدن به موفقیت اقتصادی است، چراکه در چند سال گذشته نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامی، تحریم‌های ظالمانه ای  را بر کشور ما تحمیل کردند که البته باید بدانیم سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری منجر به ایستادگی و سربلندی ما شده و می شود.

وی افزود: باید تولید را در کشور جدی بگیریم زیرا تولید باید جامعه را از بیگانگان بی‌نیاز کند و تا زمانی که فرهنگ کار و تلاش موثر . سالم در جامعه نهادینه نشود همواره با مشکلات و وابستگی به دیگران مواجه هستیم.

امام جمعه اراک باانتقاد از بخش های دانشگاهی کشور بیان کرد: متاسفانه برخی اوقات شاهدیم که دانشگاه‌ها برای توسعه کشور دل نمی‌سوزانند، چراکه اگر تعامل بین دانشگاه‌ و صنعت رشد و بهبود یابد، شاهد رونق اقتصاد کشور می شویم.

وی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه های عمرانی کشور تاکنون گفت: امسال بودجه کشور معادل 1800 هزار میلیارد ریال بوده که 1500 هزار میلیارد ریال از این میزان به بودجه‌های جاری کشور اختصاص داده شد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مقرر شده بود 300 هزار میلیارد ریال بودجه نیز به بخش عمران تخصیص یابد که به نظر می‌رسد اعتباری کمتر از میزان بودجه مصوب به این بخش اختصاص داده می شود.

حوزه صادرات در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به توانایی بالای این استان در حوزه صنعت و تولید اشاره کرد و گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و مطلوبی در کشوراست اما متأسفانه از این ظرفیت‌ها و توانمندی استان استفاده بهینه نمی شود که همین امر در کنار سیاست های اجرایی و اقتصادی نادرست منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی  و صنعتی شده است.

وی افزود: این پذیرفتنی نیست که واحدهای تولیدی و صنعتی در حال حاضر با کمتر از 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند چراکه برای رسیدن به خودکفایی و سربلندی باید به سمت افزایش تولید و استفاده کامل 100درصدی از ظرفیت‌های موجود حرکت کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مسئولان و صنعتگران استان باید تمام همت خود را به کار بگیرند تا ظرفیت های جدیدی در استان به وجود آورند تا ضمن تامین نیازهای داخلی به سمت و سوی تولید و صادرات نیز حرکت کنیم که در همین راستا تولید کنندگان استان باید تلاش کنند تا صادرات غیر نفتی را افزایش دهند زیرا لازمه رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی مشارکت همگانی و نقش آفرینی همگان در تولید ناخالص داخلی است.

اربعین نمایش عظمت وحدت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بااشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: مراسم دینی جمعی، از ظرفیت‌های منحصر به فرد اسلام ناب محمدی در تربیت فردی و اجتماعی انسان ها، زمینه ساز تحقق بسیاری از عناصر سازنده تمدن نوین اسلامی و از شیوه های مهم و بی بدیل فرهنگی مردم نهاد با محوریت معارف دینی، اسلامی و معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی افزود: سال گذشته شاهد حضور 23 میلیونی مسلمانان در مراسم بزرگداشت اربعین بودیم که این حضور میلیونی مسلمانان و شیعیان به صورت پیاده، در مراسم و همایش میلیونی وحدت بخش اربعین حسینی، چشم جهانیان را خیره کرد و قدرت و عظمت شیعیان و مسلمانان را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: این همایش و اجتماع میلیونی در اربعین حسینی نشان داد که شیفتگان و عاشقان امام حسین(ع) با تمام وجود در راه سیدالشهدا(ع) ایستاده اند و آماده جان‌فشانی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها