امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مساله نفوذ در دهه اول انقلاب نیز جدی بود، اما با مدیریت امام راحل جلوی آن گرفته شد، گفت: امام(ره) هوشمندانه با جریان نفوذ برخورد می‌کردند
رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی، امروز در مناظره «از تسخیر تا نفوذ» که با حضور محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در دانشکده خبر این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به اینکه مساله نفوذ در دهه اول انقلاب نیز جدی بود، اما با مدیریت امام راحل جلوی آن گرفته شد، گفت: امام(ره) هوشمندانه با جریان نفوذ برخورد می‌کردند.

وی تسخیر لانه جاسوسی را موجب بسته شدن خط نفوذ قوی در ابتدای انقلاب خواند و افزود: بعدها معلوم شد که اقدام دانشجویان چقدر مهم و موثر بود.

سراج با تأکید بر اینکه حضور ایران در منطقه به عمق استراتژیک ما مربوط می‌شود نه به یک دستگاه اطلاعاتی در پشت آن گفت: وقتی از نفوذ حرف می‌زنیم منظورمان برنامه ریزی اطلاعاتی آمریکا برای ضربه زدن به منافع ملی ایران است.

وی سازمان منافقین را زاده جریان فکری بازرگان و نهضت آزادی ذکر کرد و گفت: با مدیریت امام(ره) خط نفوذی بنی صدر کور شد.

این کارشناس مسائل راهبردی اظهار داشت: هم اکنون جریان «نئو حجتیه» شکل گرفته که در صدد نفوذی بسیار خطرناک است و رد پای این جریان را در دولت قبل دیدیم و امروز هم شاهد آن هستیم.

سراج اضافه کرد: اگر برخی در موضوع انتخاب مرحوم منتظری به عنوان قائم مقام رهبری در اطاعت از امام درنگ و اجتهاد نمی کردند امام مجبور نبودند با چشمی خونبار حاصل عمر خود را کنار بگذارد

وی در ادامه در پاسخ به سوال عطریانفر گفت: می‌گویند چرا دشمن تراشی می کنید، اما ما میگوئیم چرا اینقدر سهل اندیشی می کنید؟ سهل اندیشی یکی از زمینه های نفوذ است و پدیده سید مهدی هاشمی که پیش از انقلاب چندین قتل داشته نمی‌توانند فقط یک پدیده ناهنجار باشد.

این کارشناس مسائل راهبردی یکی از نگرانی‌های امام را تکرار حادثه مشروطه در انقلاب عنوان و تصریح کرد: کسانی که در مکتب اسلام آمریکایی بودند از مکتب امام خارج و به سمت لیبرال دموکراسی حرکت کردند و پذیرای جریان نفوذ پیچیده ای شدند که در دولت سازندگی و اصلاحات این جریان قوی تر شد.

سراج ادامه داد: یکی از راه های جلوگیری از نفوذ جلوگیری از بزک کردن چهره آمریکاست، برخی می‌خواهند آمریکا را کدخدایی نشان دهند که ما با توسل به آن می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، باید با بدعهدی های آمریکا مبارزه کرد.

وی پیگیری اجرای برجام در چهارچوب منویات رهبری را  یکی از راه های دیگر مبارزه با آمریکاست دانست و گفت: باید مراقب باشیم که آمریکا شیطان اصغر نشود بلکه همیشه شیطان اکبر بماند.

سراج با بیان اینکه ساده سازی فتنه 88 کار درستی نیست خاطرنشان کرد:این فتنه یک برنامه ریزی از پیش طراحی شده بود که خودخواهی و اراده نفوذ کشور را به سمت بی ثباتی برد و فرصت های زیادی را از ما گرفت.

این کارشناس مسائل راهبردی فتنه 88 را عاملی دانست که تحریم ها با حجم و تاثیرگذاری بیشتر به ایران تحمل شود و گفت: عدم رعایت حق الناس در سال 88 فضایی را در کشور به وجود آورد که انسجام ملی را خدشه دار کرد.

ادامه دارد ...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها