امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
مسعود حکیم جوادی گفت: بدون گرفتن تضمین‌های قوی در لغو تحریم‌ها نمی‌توان به سمت اجرای یک سویه برجام رفت.

مسعود حکیم جوادی دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند
مسعود حکیم جوادی دبیرکل کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند در این گفتگو با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور درباره موضوع برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با منشوری که تدوین کردند، تمام راه‌ها را بر اجرای غلط مفاد برجام بستند.

وی با بیان اینکه رأی مجلس بر اقدام متقابل، در مقابل اجرای مفاد برجام بوده است، گفت: 1+5 در حقیقت یعنی آمریکا و با توجه به اینکه در پس پرده لابی صهیونیستی قرار دارد، لذا نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

دبیرکل کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند با اشاره به مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد برجام گفت: با مذاکرات سنگینی که در مجلس انجام شد، به نظر می‌رسد عزم مجلس در نظارت بر اجرای دقیق اقدام متقابل جدی باشد. دولت نیز قول داده است تمام شروط مقام معظم رهبری را دقیقاً اجرایی کند.

حکیم جوادی با بیان اینکه امروز از نعمت رهبری فرزانه و شجاعی برخوردار هستیم، افزود: اگر هوشیارانه تمام موارد برجام و خصوصاً شروط مقام معظم رهبری اجرایی شود، جای نگرانی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون گرفتن تضمین‌های قوی در لغو تحریم‌ها نمی‌توان به سمت اجرای یک سویه برجام رفت، تصریح کرد: اقدام یک سویه با توجه به غیر قابل اعتماد بودن طرف‌های مقابل اشتباهی غیر قابل بازگشت است و الزاماً باید تضمین‌های کافی از طرف مقابل گرفته شود.

دبیرکل کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند با تأکید براینکه باید اذعان کرد افکار عمومی در چند ماه گذشته به شدت درگیر موضوع برجام بود، یادآور شد: عده‌ای هم که بدشان نمی‌آمد که از موضوع برجام استفاده‌های انتخاباتی کنند، زمانی که هنوز به هیچ نتیجه قابل اعتنایی نرسیده بودند، دنبال به راه اندازی کارناوال و بر پایی جشن هسته‌ای بودند.

حکیم جوادی افزود: طبیعی بود همه کسانی که پایبند اصول بودند، حساس و نگران شوند و این حساسیت‌های ملی خودش را تا حدودی در کمیسیون برجام مجلس و بعضاً در شورای امنیت ملی نشان داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منشور مقام معظم رهبری، قطار مصالح ملی را با همه ابعاد آن در ریل اعتدال و انسجام عمومی قرار داد.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها