امروز پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

در شرایطی که انگلیس تحریم یک دهه‌ای خود علیه نخست‌وزیر هند را لغو کرده، وی ماه آتی میلادی برای نخستین‌بار به عنوان نخست‌وزیر هند به لندن سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سخنرانی رادیویی ماهیانه خود گفت: 12 نوامبر (21 آبان) سال‌جاری میلادی یعنی یک روز پس از برگزاری فستیوال "دیوالی" به انگلیس سفر خواهم کرد. من مشتاقانه منتظر سفرم به انگلیس هستم.

یکی از منابع وزارت امور خارجه هند که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد، نارندرا مودی از 12 تا 14 نوامبر سال جاری میلادی در لندن خواهد بود و سپس برای شرکت در نشست گروه 20 عازم ترکیه خواهد شد.

مودی در جریان این نشست سه روزه با مقامات ارشد انگلیس دیدار کرده و برای جمعیت بزرگ اتباع هندی در این کشور در استادیوم «ومبلی» سخنرانی خواهد کرد. وی همچنین در مراسم بزرگداشت یاد "بهیمراو رامجی آمبدکار" در خانه سابقش در لندن شرکت خواهد کرد. آمبدکار حقوقدان، اقتصاددان، سیاست‌مدار و اصلاح‌گر اجتماعی هندی است. وی به "بابا ساهب" مشهور است چراکه الهام‌بخش جنبش مدرن بودایی و کارزار مخالف با تبعیض‌های اجتماعی علیه دالیت‌ها و همچنین حمایت از حقوق زنان و کارگران بوده است. وی اولین وزیر قانون هند استقلال‌یافته و معمار اصلی قانون اساسی این کشور محسوب می‌شود.

لندن به تحریم دیپلماتیک یک دهه‌ای خود علیه مودی به خاطر آشوب‌های مرگبار در سال 2012 میلادی پایان داد و از آن زمان تاکنون این نخستین سفر مودی به هند محسوب می‌شود.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس کمی پس از پیروزی قاطعانه مودی در انتخابات سراسری مه سال 2014 میلادی با هدف تقویت روابط تجاری و دیپلماتیک با هند، مودی را به سفر به لندن دعوت کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها