امروز سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان تحریم ها به طور رسمی برداشته شد و صدور دستور لازم جهت رفع تحریم های ایران توسط اتحادیه اروپا و آمریکا، اختصاص داد.
روزنامه ابتکار با اشاره به سخنان اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی عامل تقویت رابطه ایران با جهان است، نوشت: اشتاین مایر در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی، خطاب به وی بیان کرد: جهان شما را عامل ایجاد و تقویت روابط جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها، مخصوصاً عربستان می داند و براساس آن سابقه، انتظار دارد که باز هم از تجربیات خویش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استفاده نمایید. وی در بخش پایانی سخنان خود بر عزم کشور متبوع خود برای گسترش دامنه همکاری ها با ایران تاکید کرد و گفت: آرزوی ما همکاری در فضای صمیمی است تا هر دو کشور از امکانات همدیگر در جهت تقویت پایه های اقتصادی خویش استفاده کنند.
این روزنامه با انتشار مطلب زلزله فاجعه ای بیخ گوش تهرانی ها، نوشت: زلزله از جمله بلایایی طبیعی است که به صورت روزانه بارها اتفاق می افتد اما به دلیل اینکه میزان آن پایین است متوجه آنها نمی شویم. بر اساس آمار به طور متوسط بیش از 100 زمین لرزه در تهران رخ می دهد که هیچ کدام را شهروندان تهرانی متوجه نمی شوند. اما با توجه به اینکه تهران در کمربند زلزله ای قرار دارد، باید تمهیدات لازم را هنگام وقوع آن بیاندیشیم. در حقیقت باید کمترین آسیب را هنگام زلزله داشته باشیم اما با توجه به ساختار زیرساخت های تاسیساتی شهر تهران، با زمین لرزه بالای 5 ریشتر بیشتر شهروندان تهرانی از آتش سوزی ناشی از گاز شهری می سوزند. آنچه مسلم است زلزله قابل پیش بینی نیست اما می توان با توجه به شواهد و بررسی های زمین شناسی تشخیص داد که کدام بخش ها بیشتر مستعد زمین لرزه هستند. 
روزنامه ابتکار در ستون سرمقاله با انتخاب عنوان «سخن دلپذیر و دل سخن پذیر» نوشته مهدی نیاکی، نوشت: از اردوگاه سالخوردگان اهل سیاست ، هر بار که صدایی برمی خیزد می توان امید برد که در آن رگه ای از عقلانیت و تدبیر باشد؛ و هست. پیران سیاست پیشه ، چندان فراز و فرود دیده اند که دریابند تند و سخت، سخن گفتن و همه چیز را با همه چیز آمیختن و برای منافع جناحی از مرزهای ملی برگذشتن به سود هیچکس نیست. سران حزب موتلفه اسلامی از گذشته بر این سیاق زیست سیاسی داشته اند و هنوز هم از اجتماع آنان، ندای خردورزی و نرمش به گوش می رسد. در آخرین نمونه «محمدنبی حبیبی» دبیرکل این تشکیلات با سابقه گفته است:«حزب موتلفه اسلامی آماده گفت وگو برای تقویت وحدت ملی است و فعالانه در شکل گیری خانه احزاب شرکت کرد. گفت وگوهای ملی را می توان با گفتمان هم زبانی و همدلی با دولت معطوف به تضمین وحدت ملی و همگرایی در برابر دشمنان قسم خورده نظام پیش برد.» این البته موضعی مقرون به منافع ملی است و لحن خردمندانه آن نیز نشان از آن دارد که پیران سیاست ورز، می کوشند خود را پایبند به اصول و منافع ملت نشان دهند و بارها نیز چنین کرده اند. 
این روزنامه در صفحه نخست مطلب «از قانون تا تبلیغ» را منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها