امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
آیت الله محسن مجتهد شبستری در پایان جلسه خارج فقه که در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد، با اشاره به آغاز دهه محرم،ترویج تفکرات جریان شیرازی‌ها و تشیع لندنی را آسیب مراسم عزاداری دانست و اظهار داشت: روحانیت و مبلغین باید در برابر این جریان انحرافی بایستند.

وی با اشاره به آسیب‌های تشیع لندنی و ترویج آن در میان هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: این جریان در پی ایجاد تفرقه در میان صفوف متحد مسلمانان است، که بر خلاف اصول اسلامی، قمه‌زنی و بدعت‌های دیگر را ترویج می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مبارزه با خرافات در عزاداری سیدالشهدا، اذعان داشت: برخی در پی پیوند خرافات با عزاداری سید الشهداء (ع) هستند که روحانیت و مبلغین باید با عزاداری‌های مرسوم و مخالف موازین شرع مبارزه کنند.

آیت الله شبستری با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، افزود: ماه محرم و مراسمات عزاداری سیدالشهدا فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج و مبارزه با جنگ نرم دشمن است، این فرصت را باید مغتنم شمرد و به بیان و نشر معارف دینی در این فرصت اشتغال داشت.

امام‌جمعه تبریز با بیان این‌که طلاب تنها به بیان ذکر مصیبت سالار شهیدان نپردازند، تصریح کرد: مبلغین لازم است در کنار ذکر مصیبت سالار شهیدان به بیان اهداف قیام امام حسین (ع) بپردازند.


منبع : تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها