امروز پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
سید کمال خرازی در نشستی که به منظور بررسی سیاست خارجی روسیه با حضور لئونید روشتینکوف رییس موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه و جمعی از صاحبنظران مسائل روسیه برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از کارشناسان روس پیرامون نقش آفرینی روسیه در سوریه گفت: ای کاش دولت روسیه همان موقع که ما اصرار می کردیم باید حمایت بیشتری از بشار اسد شود وارد عمل شده بود متاسفانه بر اثر تهاجم غربی ها و وابستگان آنها خونهای زیادی در سوریه ریخته شد.
وی اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران از ابتدا احساس وظیفه کرد در مقابل تروریسم و افراطی گری ایستادگی کند و امروز خوشحالیم که روسیه به این آگاهی رسیده و اهمیت مسئله سوریه را به خوبی می داند.
خرازی افزود: امیدواریم با هماهنگی ایران و روسیه آن طور که منافع مردم سوریه ایجاب می کند مسائل این کشور حل و فصل شود که لازمه آن ادامه حکومت بشار اسد و شکست تروریست ها در سوریه است.
خرازی خاطرنشان کرد: نمونه لیبی را جلو چشممان داریم و دیدیم که با برکناری دولت این کشور چه کشتاری در آنجا رخ داد و عین آن اتفاقات می تواند با برکناری بشار اسد در سوریه رخ دهد بنابر این حکومت بشار اسد باید ادامه یابد تا بتواند مشکلات خود را حل و فصل کند.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر پیرامون جایگاه عراق در مبارزه با تروریسم اظهارداشت :اگر چه آمریکایی ها در عراق حضور دارند اما اطمینان داشته باشید مردم عراق سلطه آمریکا را بر نمی تابند و نشانه آن هم تشکیل حکومت مردمی در عراق است.
وی تصریح کرد باید به دولت عراق کمک کرد با بتواند مقابل توطئه هایی غرب و وابستگان آنها در منطقه مقاومت کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به فروپاشی شوروی سابق و استقبال آمریکا از این تحولات وهمچنین تلاشهای آن برای وابسته کردن روسیه به خود از هجوم انوع برندهای غربی به روسیه گفت و اظهارداشت: امروز می بینیم که یک خود آگاهی بسیار عمیقی در حاکمیت و مردم روسیه به رهبری اقای پوتین ظهور کرده است و مردم روسیه امروز به این نتیجه رسیده اند که وابستگی به غرب نمی تواند منافع روسیه را تامین کند.
خرازی گفت: کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحت تحریم های غرب قرار داشته و اگر نبود استقلال کشور و ایستادگی مردم بر آرمانهای دینی و ملی، مسلما فشارهای غرب می توانست اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: امروز هم که ما از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم برای همین احساس خطر است که بعد از اجرای برجام بخواهند با تهاجم به اقتصاد ایران وابستگی را به ایران تحمیل کنند ولی دولت و ملت ایران تصمیم گرفته اند بر آرمان های خود ایستادگی کنند و بر پایه منابع داخلی خود اقتصادشان را توسعه دهند البته این را مغایر با بهره گیری از منابع غربی نمی بینیم.
خرازی با اشاره به منابع انسانی و مادی دو کشور ایران وروسیه اظهار داشت:دو کشور دارای چالشهای مشترک هستند و این شرایط ایجاب می کند در عالی ترین سطوح برای برخورد با این مشکلات و برای ایجاد فهم مشترک دو کشور باهم همفکری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها